דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האות "ס", היא מקלט

האות "ס", היא מקלט

האות "ס" היא אות כל כך יפה, תכונה שמצילה, מעלה את האדם מממלכת ה"קליפות", נותנת לו כוח וחיזוק, ביטחון, בית. זוהי אות עגולה, כמו רחם עבור העוּבר, שמספקת לו מקלט, אך אינה מסוגלת לפתח אותו.

היא רק עוזרת לאדם לצאת מתוך ה"קליפות" ולרכוש את תכונת ה"ס", כלומר את היכולת להתקיים מחוץ לשליטת ה"קליפה", האגו. אבל כדי להתפתח הלאה הוא צריך שוב לחזור לכוחות האגואיסטיים, לקליפות, ולקחת משם כמה שיוכל לתקן, ועל ידי התיקון הוא גדל.

יוצא, שבמקום להיות מועילה, האות "ס" מתחילה להיות מזיקה, מפני שהיא מפריעה לאדם להתפתח. זה כמו אימא, שמאוד אוהבת את הילד שלה, עד שפשוט חונקת אותו על ידי החיבוק שלה ולא משחררת אותו ממנה, לא נותנת לו להיות עצמאי ולגדול.

כדי להתפתח, תמיד צריכים להיות כוחות מנוגדים שעובדים בהדדיות כלפי המטרה, ב"קו האמצעי". אי אפשר להסתדר ללא האות "ס", שהיא מקיפה את האדם, נותנת לו מקלט בטוח, שומרת עליו. אדם מסתתר בתוך התכונה הזאת, הוא משתחרר משליטת הקליפה, מהאגו, מתנתק ממנו.

אבל הוא התנתק ומה הלאה? – במצב כזה אין לו כלום, הוא לא מסוגל לעשות שום דבר! הוא חייב לרדת שוב לתוך הקליפה, ובהיותו כבר מוגן על ידי כוחות ההשפעה עליו להתחיל לפתח את עצמו הלאה.

לכן אי אפשר לברוא את העולם באות "ס". לשום אות, לשום תכונה, אין את הכוחות שמסוגלים להביא את העולם לתיקון הרצוי. כנגד כל תכונה עומדת התכונה הנגדית. וכך זה נעשה בכוונה, כדי לאפשר לנו להתפתח.

החומר שלי זה רצון לקבל. תחילה אני צריך לשנות את הכוונה "על מנת לקבל" שלי לכוונה ניטראלית ואחר כך ל"על מנת להשפיע", ואיתה אני אתחיל להשתמש ברצון לקבל ב"על מנת להשפיע". זאת אומרת, שבהתחלה אני משתמש ברצון בצורה שלילית, "על מנת לקבל", ואחר כך אני מתחיל להשתמש באותו הרצון בצורה חיובית, "על מנת להשפיע". לכן צריכים להיות כאן שני כוחות מנוגדים שפועלים עליי, זה כנגד זה. ועל ידי שניהם אני מגיע ל"קו האמצעי".

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 27.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
האות "נ", יפיפייה וחסרת כוח
הזמנה לפגישה
מפתח להבנת הזוהר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest