דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / האותיות הן התכונות שלי

האותיות הן התכונות שלי

laitman_2009-07-18_0906_w-70.jpg

זוהר: פרשת ויקרא, סעיף קנ"ו: "י"ג מידות הרחמים תלויות בי', בקוץ העליון של הי', כתר, שבו י"ג תיקוני דיקנא. וע"כ הי' כוללת ו"ד, להראות על זו"ן שבתוכה, שמהם נעשו ישסו"ת, הבינה שחזרה להיות חכמה, שמשם יוצאים כל המוחין, והן שלמות הכל, משום שהמילוי ו"ד בג' י' שחשובים כמוה.

שאלה: ספר הזוהר מספר הרבה על האותיות. מה הקשר בין ההגדרות של האותיות, אשר אותן מתאר ספר הזוהר, לבין האות כסמל של ההשפעה עלינו ממערכת ההנהגה העליונה?

תשובתי: זה אותו הדבר. האותיות הן כלים רוחניים, דרכם האור משפיע עלינו. אנחנו יכולים לדבר על האור, בכך שמכנים אותו באיזו אות – י', ו', ד'.

אות זו תכונת האור, שהוא רכש בעוברו דרכה, כדי שבצורה מסוימת יוכל להשפיע עלינו. האות היא גם כן תכונה של הכלי הרוחני, שדימה עצמו לאור, בכדי להרגיש אותו.

בהתאם לחוק השתוות הצורה (התכונות), לא ניתן להרגיש את האור, אם אינני דומה לאותה הצורה שבה הוא משפיע עליי. נניח שהאור עובר דרך האות ו' ומשפיע עליי, גם אני צריך לרכוש את תכונת האות ו', לקבל את צורת ה-ו', בכדי להיות מקושר עם האור.

מאחר ואני בעצמי מדמה עם החומר שלי ל-ו', אני כבר הופךלאות ו'. יוצא, שמצד אחד יש לנו י' – חכמה שמורכבת באופן כתיבתה משלוש אותיות, ומראה באיזו צורה אנחנו יכולים לתפוס אותה, כאשר תהיה לנו ו' ו-ד', והד' תדמה לו'.

אך הרי ה-ד' והו' הן שתי אותיות שונות? – נכון, הן שונות אך דומות זו לזו. מאחר והן נוצרו מחומר שונה, הן מקבלות צורות כאלה. לכן יש כל כך הרבה צורות של אותיות, למרות שכל צורה היא השפעה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 23.05.2010

רשומות קודמות בנושא:
כל הגאוניות היא בפשטות
אותיות הן תכונות
לחיות כל אות ממכתבך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest