דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האור של הבית הרחוק

האור של הבית הרחוק

שאלה: מה הפירוש של להרגיש אור?

תשובתי: להרגיש אור משמע להרגיש תענוג. בעולם הזה אני יכול ליהנות מדברים שונים שנעימים לי או לא, תלוי במצב הרוח. לפעמים אני נהנה כשאני במיטה ולא רוצה לקום וללכת לשיעור, ואילו בפעם אחרת אני מאוד רוצה לקום, אך אומרים לי שעליי להישאר במיטה לעוד שבוע כדי שאבריא מאיזו מחלה.

כלומר, אין תענוג אבסולוטי, כמו שמתיקות, רכות, חום, הם מושגים יחסיים. לפעמים הם גורמים לתענוג ולפעמים להרגשה הפוכה לגמרי. התענוג הכללי המורגש ברצון הכללי ליהנות, נקרא אור. מכיוון שהאור שהיה קיים מלכתחילה יצר את הרצון/הכלי שלנו, הרצון הזה נהנה כשהאור ממלא אותו או מתגלה בו! כך אנחנו בנויים! לכן כשהאור מסתלק מהכלי הוא רוצה להחזירו. כך בנוי הנברא.

אולם הבורא רוצה שאתה בעצמך תרצה את האור ולא רק תקבל אותו ותהנה. הוא רוצה שמלבד התענוג תבין ותכיר את האור: מהיכן הוא מגיע, מה מקורו, מדוע ברא אותך כך ומה הוא רוצה ממך? האור כביכול רוצה להראות לך: הבט על הכוכב הרחוק שממנו באתי, שם הכול טוב ויפה ואני אקח אותך לשם!

לכן הוא מסתתר ממך ובפעולות עקיפות למיניהן מתחיל למשוך את תשומת לבך, לשחק איתך, עד שבמקום התענוג שהוא מסוגל לתת ולמרות כל התענוגים, תרצה לדעת מהו המקור שלו. הוא רוצה לקחת אותך אליו הביתה! כדי שלא תסתפק רק במילוי האור. הרי אם תרצה לבוא אליו, להיכנס ל"בית" שלו, משמע שאתה אוהב אותו ולא רק אוהב לקבל ממנו מילויים. עליך לאהוב אותו עד כדי כך, שתהיה מוכן לטוס איתו לאותו המקום, ל"אותו הכוכב" שממנו הוא הגיע, רק לא להיפרד ממנו. אף על פי שכך אתה מתנתק לגמרי מהתענוג ומראה לו את אהבתך.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 30.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
ללמוד להיות בוגר
כיצד לאהוב את האור?
שלעולם לא ניפרד!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest