דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האור מתוך מרכז הקבוצה

האור מתוך מרכז הקבוצה

שאלה: אני לא מבין איך אני יכול להתחבר עם האחרים אם אני לא מבין מה זה? אני לא מוצא לכך בתוכי שום אמצעים.

תשובה: אין לך שום אמצעים, אבל יש לך מורה שאומר לך על מה לשים לב. ועליך לבצע את זה, מפני שהמורה יודע שעכשיו כבר הגיע הזמן.

אם לא המורה, אתה לעולם לא היית מגיע לזה. לכן קיימות שתי מדרגות, ותמיד חייבת להיות מדרגה עליונה שמכוונת אותך כלפי מעלה. מהמדרגה שלך לא תוכל לדעת איפה ה"צפון".

הגיע הזמן שבו אנחנו מתחילים לדבר יותר על החיבור, ומיום ליום זה מתגלה בצורה ברורה יותר. זה לא יכול להיות שבראש שלך תופיע איזו מחשבה על התיקון, אלא אם כן אתה נשמה מיוחדת, כמו האר"י או משה, שיש לה תפקיד מיוחד.

שאלה: אז מה תלוי בי?

תשובה: בך תלוי איך אתה תעשה מאמצים כלפי החיבור. אתה לא מבין מה זה, אבל אתה לא צריך להבין, אתה צריך לבצע, ואחרי המעשים יימשך הלב.

שאלה: אבל עד היום גם ביצעתי כל מיני פעולות וחשבתי שהן מכוונות לחיבור.

תשובה: אתה לא חשבת שאתה מבצע אותן בשביל החיבור עם הקבוצה, כדי לגלות בתוך החיבור הזה את הבורא ולעשות לו נחת רוח. עכשיו תצטרך יותר לחשוב על זה.

עלינו להבין שהעולם הרוחני נמצא בקשר הדדי בינינו שנקרא "ערבות". הקשר הזה חייב לעבור את כל השלבים: "להשפיע על מנת להשפיע", לפחות "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך", ואחר כך "לקבל על מנת להשפיע", שנקרא "ואהבת לרעך כמוך", ועד גמר התיקון.

וכל המצוות זה רק חיזוק הקשר בינינו. והתורה, זה האור המחזיר למוטב שמאיר על המאמצים שלנו ומממש את הקשר הזה. עלינו רק לבקש ש"האור המקיף" ישפיע עלינו ויתקן.

אבל קודם אנחנו צריכים לעשות מאמצים משותפים כדי להרגיש על מה לבקש, כדי לגלות את החיסרון ואת הבקשה לאור שיתקן את התכונות שמפריעות לנו להתחבר. במידה שאנחנו נשתוקק לחיבור, נשחק לפני כולם, נדבר על זה ונעשה מאמצים, אז "האור המקיף" יתחיל להשפיע עלינו.

זה לא תלוי בזָכּוּת הכוונות שלנו. אפילו אם הכוונות שלנו הכי אגואיסטיות, כמו של פרעה, האור יאיר עלינו מרחוק. לפי טבע האור, הוא מאיר דרך מרכז הקבוצה. אם אתה לא מתאמץ להתחבר עם האחרים, אתה לא תקבל את "האור המקיף".

הרי "האור המקיף" זהו "אור פנימי" שאמור להתגלות, זה הבורא. ההבדל ביניהם רק במידת ההתגלות. האור אין סוף נסתר אחרי כל מדרגה ומדרגה, עד שנעלם לחלוטין. אנחנו נמצאים במצב שהוא הסתתר מאיתנו לחלוטין, אולם למעשה, אנחנו נמצאים בעולם אין סוף, רק זה נסתר מהחושים שלנו.

מתוך ההכנה לשיעור, 27.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מה בדיוק צריך לתקן?
גאולת השכינה מהגלות
כשאתה מוריד את חשיבות הרב, אתה בעצמך נופל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest