דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האור מתגלה מתוך נקודה שחורה

האור מתגלה מתוך נקודה שחורה

rav_2008-11-07_blackpool_lesson_12_w.jpg

זוהר: פרשת לך לך, סעיפים קנ"ח-קנ"ט: נפש היא התעוררות תחתונה הנדבקת בגוף. כעין אור הנר, שאור התחתון שבו, שהוא שחור, נדבק בפתילה, ואינו נפרד ממנו, ואינו מתתקן אלא בו… הוא נעשה כיסא לאור הלבן העליון שעליו, כי הוא שורה על אור השחור. ואור הלבן הזה הוא כנגד אור הרוח. נעשה אור בלבן כיסא לאור סתום, שאינו נראה ולא נודע מה ששורה על אור הלבן. והוא כנגד אור הנשמה. וכך הוא האדם השלם בכל, שיש לו ג"כ ג' אורות זה על זה, כנ"ל באור הנר, שהם נר"ן (נפש, רוח, נשמה).

ספר הזוהר מספר כיצד אנחנו יכולים לפתח ולחזק את הקשר בינינו, לאחר השׂגת המגע הרוחני הראשון. אם אנחנו מצרפים לנקודת הקשר הזו את התכונות והרגשות החדשים שמתעוררים בנו, מרחיבים אותה ומגלים אותה יותר ויותר, זה מסמל עלייה במדרגות העולמות הרוחניים. דבר אינו משתנה יותר! אנחנו פשוט נכנסים יותר ויותר לעומק המגע הזה ומרגישים כיצד כל האיברים והאלמנטים של המערכת הזאת, כל הנשמות מחוברים בקשר יחיד.

הכול מכוון רק למטרה אחת, השפעה לעליון. ובהשתוקקות הזאת מורגשת הקבלה ממנו. הכול מתחיל מהרגשת הקשר בין הנשמות יחד, זה נקרא מלכות דעולם האצילות, נקודה אחת. אחר כך הנקודה הזאת מגלה את עצמה בהשפעה לעליון, לבורא, לזעיר אנפין. אך ללא ההשפעה הזאת לעליון, היא נשארת סך הכול נקודה.

עלינו להשיג את המגע הראשון הזה, בכך שנתאחד ונתחבר יחד בנקודה שחורה אחת, במלכות, וממנה להתחיל להשפיע לבורא. אז המלכות מקבלת מהבורא יכולת להשפיע, מתגלות בה תשע ספירות. במידת ההשפעה לבורא, מורגש הוא, המציאות הרוחנית.

רק על הגילוי הזה של המלכות (מערכת הנשמות שלנו) לזעיר אנפין (הבורא), מספר ספר הזוהר. כיצד מהנקודה הראשונה ביותר המכונה אברהם, לפתח יותר ויותר את הקשר הזה, בכך שמצרפים אליה את הכוחות החדשים שמתגלים. כך האדם מפתח בתוכו איברים רוחניים, מגלה בתוכו כוחות של העולם העליון. במקום סיפור מעשה יבש, הזוהר הופך עבורו לעולם שלם, מפורד לפי עוצמתו מהמציאות המוגבלת שלו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 27.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
מלכות דעולם האצילות – זה אני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest