דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האור המקיף אותנו

האור המקיף אותנו

מיכאל לייטמן

שאלה: מה ההבדל בין קבלת הערבות לקבלת התורה?

תשובה: ערבות זה מצב של איחוד. תורה (חוכמת הקבלה) היא האמצעי להשגת תכונת ההשפעה המאפשרת להשיג איחוד, כיוון שהיא מגלה את הבורא.

אם הרצון שלי יהיה "השפעה", אז יתגלה בו הבורא, לפי חוק השתוות הצורה, כיוון שהתכונה היחידה של הבורא היא השפעה ואהבה. אבל כל עוד הרצון שלי אינו מתוקן להשתוות עם הבורא, אין לי בתוך מה למצוא אותו, לגלות אותו לעצמי.

אבל בלי גילוי הבורא אני לא יכול לתקן את עצמי? יוצא שאנו נמצאים במעגל סגור:
בלי לתקן את עצמי, אני לא יכול לגלות את הבורא, ובלי לגלות את הבורא, אני לא יכול לתקן את עצמי!

לכן קיימת שיטה המאפשרת להזמין את הכוח, שיתקן את רצונותיי מקבלה להשפעה. השיטה הזאת היא חוכמת הקבלה. זאת אומרת, יש אפשרות להזמין את אור התיקון כשאתה עדיין לא מתוקן, כשאתה לא נמצא עדיין בהשתוות עם האור הזה.

הכוח הזה נקרא – אור מקיף. זה אותו בורא, רק שהוא פועל עלינו בצורה נסתרת. לכן ההשפעה הזאת נקראת אור מקיף, ולא אור ישר, גלוי.

אור מקיף יכול להשפיע אפילו על תכונה מרוחקת והפוכה ממנו, על האגו. כל זאת, במידת ההשתוקקות של האדם לתיקון!

הבורא נקרא: בוא- ראה. כשאני מתחבר עם האחרים, בתכונת ההשפעה המשותפת שלנו, אנו יוצרים את התנאי לגילוי הבורא. כל שיטת התיקון, הקבלה, מסתכמת בלהזמין על עצמך את האור המקיף, האור המתקן!

kab_sifria_40.jpg שיעור על פי המאמר "מסתכל בספר מחדש" (שמעתי, רלה)

פוסטים קודמים בנושא:
שאלות על אור מקיף
"משהו" שנקרא אור?
הפיזיקה של האור העליון
פוסטים נוספים במדורים: התפתחות רוחנית, ערבות, הבורא

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/qQWWI

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest