דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / האור המושך של האהבה

האור המושך של האהבה

laitman_2010-03-15_5705_us.jpg

שאלה: לפי מה שאני רואה, האנשים שנשארו ללא עבודה, להיפך, הם שוקעים בבעיות שלהם וזה לא מניע אותם לברר מהיכן נובעות הבעיות האלה…

תשובתי: האגו שלנו מרגיש בתוכו ייסורים. הייסורים האלה כל הזמן הולכים וגדלים, מקבלים בכל פעם אופי אחר. מדוע הם דוחפים את האדם לשאלה על משמעות החיים? מפני שהוא שואל: "למה אני צריך לסבול?". למעשה, הם יכולים להביא אותו עד למצב של התאבדות.

מה עושה חכמת הקבלה? היא אומרת לאדם: אתה צריך להחליף את הייסורים האלה בייסורים אחרים, מה שמכונה "ייסורי אהבה".

כי כאשר אתה אוהב מישהו, אתה משתוקק אליו, אבל עדיין לא התחברת אליו, או שדוחים אותך קצת, או שהמרחק מפריד ביניכם ואתה לא יכול בינתיים להיפגש איתו, אז מופיע רצון גדול להתקרב, להתקשר, להתחבק, אבל אי אפשר.

אלה גם ייסורים! אבל הייסורים האלה מתוקים לנו, לא היינו רוצים להיפטר מהם. אני אישית כבר לא מתאר לעצמי ייסורים כאלה, אבל אני זוכר שהייתי צעיר, וזוכר שזה נעים. כלומר, מצד אחד אתה אוהב, משתוקק, כולך בציפייה, שעוד מעט תתחבק עם האדם האהוב עליך, אבל מתייסר מזה, שזה עדיין לא התממש, ואלה הם ייסורים נעימים.

ישנם ייסורים שמגיעים מהאגו, מה שנקרא "צל דסיטרא אחרא", כלומר צל רע, חושך, שמכסה את כל הטוב שבעולם.

וישנם ייסורים שדוחפים אותך קדימה, ואתה להיפך, נמצא בהתפעלות, חי בציפייה, שעוד מעט זה יתממש, לפניך נמצא האור: אור האהבה, האור של הפגישה הקרֵבה. אור וחושך, בזה כל ההבדל.

אנחנו צריכים כמה שיותר מהר לעזור לעולם להחליף את הייסורים שלו, הבעיות ואי הנעימויות הגדולות, שרק ילכו ויתגברו עוד ועוד, להשתוקקות לחיבור, לאהבה, לאור. ואז נרגיש שהייסורים לא נעלמים.

כי אם תיפגש עם האדם האהוב עליך, ותיעלם לכם כל המשיכה שהרגשתם בזמן הפרידה, אז לא יישאר לכם כלום, חוץ מאכזבה: נפגשתם, וכעבור מספר דקות כבר לא צריך שום דבר, אפשר ללכת.

לכן, להיפך, צריך שהייסורים האלה, כלומר המשיכה הזאת, התיאבון הזה, הרעב, יישארו, ובאותו הזמן אתם יכולים ליהנות. כי בדרך כלל, כאשר אתה רעב מאוד ומתחיל לאכול, אז התיאבון מתחיל להיעלם ואתה כבר לא נהנה מהאוכל. ומה אם התענוג לא היה נעלם?

כלומר, אנחנו צריכים לשמור על הייסורים שלנו, רק צריך לשנות אותם. לכן בשום פנים ואופן אסור לבקש מהבורא דבר, מלבד תיקון. לא צריך לבקש שיסיר את הייסורים שלנו, אלא רק שישנה אותם, שנרגיש במקומם ייסורי אהבה, משיכה קדימה. אז נחייה בהתפעלות.

מתוך שיעור מס' 4 מהכנס בליטא, 24.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מכה, סימן שאוהב
ההרגשה המתוקה הזאת של האהבה…
לא שופטים לפי ההרגשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest