דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האופן שבו יש לקרוא את ספר ה"זוהר"

האופן שבו יש לקרוא את ספר ה"זוהר"

laitman_8378_70.jpg

אנחנו מתחילים ללמוד את ספר ה"זוהר". באיזה אופן צריך לעשות זאת?

לא חובה בזמן הזה לקרוא את הטקסט, מספיק רק להקשיב, כדי שכל הנאמר יעבור דרכי, יתרחש בתוכי, ואני אשתוקק להרגיש את התמונה, שעליה מספר לי הזוהר. אפילו שאני לא מבין שום דבר, ממה שהזוהר מספר לי, הוא כאילו מדבר אלי בשפה זרה – אבל אני משתוקק לדעת על מה הוא מדבר.

הרי הוא מספר לי על עצמי, על החיים שלי שם…! ועל ידי השאיפה שלי לדמיין מהטקסט הלא מובן את כל הקיים בעולם הבא, סתם כך… מכלום, מריקנות וחוסר הרגשה מוחלטים, בתוכי מבפנים מתחילים להתעורר רגשות, תגובות למילים של הספר הזה.

הזוהר כתוב בשתי רמות, בשתי שפות. שפה אחת מתארת לי את המתרחש, בתמונות של העולם שלי, המוכר לי. והשפה השנייה המקבילה לראשונה, מכניסה אותי לקביעות ותובנות רוחניות, ובכך מראה את שני העולמות, המקבילים זה לזה.

אבל שתי רמות התפיסה האלו קיימות רק ביחס אלי – למעשה זו תפיסה אחת של תמונה אחת, שבינתיים אני מחלק לשניים. כדי להיכנס לעולם חדש, אני צריך לדמיין, להרגיש בתוכי, בהתחלה עוד דרגה אחת של המתואר, של תפיסה – תפיסה רוחנית, כדי ששתי הדרגות האלה יהיו קיימות בתוכי במקביל, ולהשתוקק לעלות מתיאור גשמי לרוחני.

המורה למעשה לא צריך לתת שום הסבר. התלמיד חייב לבלוע את הטקסט, לפתוח לעצמו את כל ה"כניסות" שלו, כדי שהטקסט יזרום דרכו בחופשיות, כמו זרם מים רגוע ורחב. ולצפות לרגשות, תמונות של תפיסה חדשה.

לא מומלץ לדמיין לעצמך דמויות ופעולות פיזיות. הטקסט של ספר הזוהר – זה מסע אל עומק הנשמה, והמילים שלו צריכות לעורר בי בצורה ישירה תחושות המתרחשות בתוכי, בתכונות שלי, בכוחותיי, ובסיכומו של דבר, ביחסים שלי עם הבורא, התמונה הפנימית ביותר שבתוכי.

רשומות קודמות בנושא:
סודו של ספר ה"זוהר"
למי מתגלה ספר ה"זוהר"?
מה כתוב בזוהר ובפירוש הסולם

4 comments

  1. אנא הפכו את לימוד הזוהר לפתוח גם למי שאינו יכול לבוא בשבת לשיעור! לנשים למשל…

    אני מאד משתוקקת ללמוד איתכם, ומקנאה בהתקדמות

    תודה

  2. אני פשוט לא יודע להסביר את זה, אתה פשוט קורא אותי, את מצביי. אני נפעם מעסק הלימוד, אני סקרן עד אין קץ, עם זאת חושש לוותר על כל מה שהכרתי עד היום, אך עם זאת בטוח בדרכי ובשמירה הפרטית שיש עלי. מאוד מקווה שאזכה לראותך בקרוב פנים אל פנים, בתודה ואהבה אייל.

  3. תלמידה מתמידה

    מודה אני על שזכינו להכלל בדור הזה ושהגענו לרגע הזה!

    רק ביחד!

  4. מאוד הייתי רוצה להשתתף בלימוד הזוהר. תודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest