דף הבית / המשבר ופתרונו / כדור הארץ יכול להיות גן עדן

כדור הארץ יכול להיות גן עדן

הערה : סטיבן הוקינג ממשיך להציע לבנות מושבות על הירח והמאדים, לדבריו במוקדם או במאוחר פגיעה של מטאוריט ושינויי אקלים, יאלצו אותנו לעזוב את כדור הארץ. מהי תגובתך על הצהרות מסוג זה, האם נאלץ לעזוב את כדור הארץ?

התייחסותי: לא ציפיתי ממדען רציני, מנהל הקתדרלה של ניוטון, לכזה מעוף. כמובן שטוב לבנות מעבדות על הירח והמאדים, אך לא בזה העניין, אלא בקריאה שהוקינג קורא לעזוב את כדור הארץ למקומות אחרים. האנושות לא מודעת עד כמה היא קשורה עם כדור הארץ.

אנחנו קשורים עם כדור הארץ בכל התכונות שלנו. גם כשאנחנו עוברים ממקום למקום על פני האדמה, אנחנו משתנים. משתנים תווי הפנים, האופי, וכד'. תשוו את היהודים שחיו ברוסיה בחלק האירופאי לאלו שחיו במרכז אסיה. על "כוח האדמה" נאמר, משנה מקום משנה מזל, סימן להצלחה. אני סבור שהצהרות מסוג זה, של מדענים, הן כדי לקבל תרומות להקמת מעבדות בחלל לחקר היקום. למעשה, אינני חושב שמישהו מהרהר בזה באופן רציני.

האם יתכן שלא יהיו חיים על פני כדור הארץ? הרי יש לנו תנאים נפלאים. כבר זיהמנו את כדור הארץ ואיבדנו רצון לחיות בו, אבל מה הערובה לכך שעל כוכבי לכת אחרים ננהג באופן שונה?

הערה: ציינת פעם שהאנדרטה של האנושות בת זמנינו, יהיה הזבל שמכסה את פני כדור הארץ.

התייחסותי: מי שיצפה עלינו מהחלל ויראה מה עשינו לסביבה הקרובה שלנו, לבית שלנו, לפי הזבל יבין שלא כדאי להתעסק אתנו.

שאלה: כמקובל, איך אתה מציע לאנושות לנהוג בכדור הארץ כדי שלא נצטרך לעזוב אותו?

תשובתי: צריך לתקן את האדם שזיהם את כדור הארץ, שיכול היה להיות גן עדן.

שאלה: האם יהיה מספיק מקום לכל האנושות על פני כדור הארץ והאם מצב האקולוגיה ישתפר?

תשובתי: לפי הפרמטרים של טבע הדומם, הצומח והחי, כדור הארץ שעליו התפתחנו, הוא המקום האידיאלי עבורנו. כשהאדם התחיל להתפתח באופן אגואיסטי, הוא העמיד את עצמו כנגד הטבע והאדמה ובאופן שיטתי הרס את הסביבה, כעת הגיע הזמן לשנות את עצמנו. לכן, עם התפתחות המדע, עלינו לעסוק בו זמנית בהתפתחות עצמית.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 28.06.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest