דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האדם צריך לראות את הדרך לפניו!

האדם צריך לראות את הדרך לפניו!

laitman_2009-10_usa_0310_70.jpg

מעתה כבר אי אפשר להתקדם בשיטה הקודמת, עם עיניים סגורות כלפי הלא נודע, ללא הבנה, שׂכל וידיעה ברורה, כמו בהמות שבפאניקה מצילות את עצמן על ידי בריחה באיזשהו כיוון לא ידוע, איפה שנדמה להם שיהיה טוב יותר. זאת הייתה הצורה של ההתקדמות שלנו במשך כל ההיסטוריה, אך היום אנחנו צריכים להתחיל להתקדם כפי שזה ראוי לאדם. אדם הוא מי ש"יש לו עיניים" ורואה את הדרך לפניו, בכך שיודע לאן להתקדם. הוא קודם כל משׂיג את המצב הבא ב"צורתו הפוטנציאלית", ואחר כך מיישׂם את זה הלכה למעשׂה.

הצורות שאליהם אנחנו צריכים עכשיו לעבור, הן צורות של הידמות והשתוות לבורא. ולכן אנחנו צריכים קודם כל להגשים אותם בקשר בינינו, והודות לכך אנחנו נקבל תכונות חדשות. ואז נוכל ליישׂם בצורה מעשית את המצב הבא, קשר יותר חזק וצפוף זה עם זה, המבוסס על השפעה, ובתוכו לגלות את הבורא, כלומר את המצב הבא שלנו.

כך אנחנו נתקדם מדרגה אחר מדרגה, ונעבור את כל 125 המדרגות. זה יסמל יציאה מהגלות אל הגאולה השלמה. החל מהיום והלאה, ההתקדמות צריכה להיות מפוקחת והכרתית, ללא חזרה על שגיאות העבר שביצענו באופן קבוע ושיטתי, פעם אחר פעם בכל שלבי ההתפתחות של האנושות. כי הרי כל פעם ניסינו לעשות משהו מבלי שיהיה ברשותנו שום ידע על העתיד, ומי שצעק חזק יותר מכולם, הוא זה שקיבל הזדמנות לשנות את הטבע ואת החברה האנושית. הוא הוציא לפועל את הרעיונות שלו לחיים, עד שהדיחו אותו או שהוא היה נפטר, ולאחר מכן היה מתגלה שהכול נעשה בצורה לא נכונה. והכול היה מתחיל מהתחלה, משגיאה אחת לשנייה.

היום, בנוסף להכול נוצר מצב מיוחד עם ההנהגה שמצאה את עצמה בראש העולם ועם כל המגמה הזאת. אנחנו עוד נראה איזה מכשול גדול זה יהווה בדרך שלנו, ומה שווים כל המנהיגים האלה. עד שהם סוף סוף יתחלפו באיזושהי ממשלה ראויה, לפי הדוגמא של "סנהדרין" העתיק, הנהגה רוחנית אמיתית שעומדת בראש כל האנושות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חכמת הקבלה והפילוסופיה", 29.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
בחיפוש אחר בעלי ברית נבונים
על איזו חברה כתב בעל הסולם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest