דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האדם נמצא בין "כתר" ל"מלכות"

האדם נמצא בין "כתר" ל"מלכות"

laitman_2010-03-10_5442.jpg

שאלה: כיצד אפשר למדוד את ההתקדמות שלנו, ביחס למה?

תשובתי: אני מודד את ההתקדמות שלי לפי זה שאני בודק עד כמה אני מצדיק, מעריך את החברים, ומקבל אותם כגדולי הדור, כאנשים מיוחדים. עד כמה שאני רואה בהם את דמות הבורא, ורוצה שהתכונות שלהם יוטבעו בי.

אני רוצה להפוך לתוצאה מההשפעה שלהם, מכיוון שזה נקרא התפיסה הפנימית של הסביבה. את מה שהם יטמיעו בתוכי, זו תהיה צורת הבורא, האדם שבתוכי.

אני מבין שצריך להתייחס אליהם דווקא כך, אבל יחד עם זה אני לא רואה אותם ככאלה. אלה הן שתי ההרגשות שאינן קשורות כלל זו בזו. מצד אחד, אני מרגיש את החברים כגדולים ומיוחדים שאינם נבדלים מהבורא. ומצד שני, אני מבין שאני מתייחס אליהם אחרת לחלוטין. וזה קובע את היחס שלי כלפי הבורא. אם אני מזלזל בחברה, באותה המידה אני גם מזלזל בבורא, זה אותו הדבר ממש. ואם אני רוצה להשתנות על ידי הסביבה, זה אותו הדבר כמו להעמיד את עצמי תחת השפעתו של הבורא.

ואם אני מסוגל לשלב את שתי האבחנות האלה, בכך שאני שונא ומזלזל בחברים, ובו זמנית, מכבד, מעלה ומעריך אותם, אז אני רוכש את שתי הנקודות הקוטביות הללו. האחת הופכת להיות ה"כתר" שלי, ואילו השנייה הופכת להיות ה"מלכות" שלי, ויחד הן בונות את הכלי הרוחני שלי.

בכך שאני מקבל כזה כלי, אני כבר מבין שזה הטבע שלי. ואני יכול לקבוע שאני נמצא ב"גלות". משום שעכשיו אני רואה את המטרה שדורשת ממני להתחבר עם הקבוצה, ולהעמיד את עצמי תחת השפעתה. ומצד שני, אני מגלה עד כמה אני רחוק מהחיבור, כמה אני שוכח עליו, אני מגלה את הקושי בהשגתו, וחוסר הרצון שלי בו.

באופן כזה, אני רואה עד כמה האגו מזיק לי ולא נותן לי להתכלל באופן הרמוני עם הסביבה שלי, כלומר, להתכלל ולהתמוסס בתוכה כחלק האינטגרלי שלה לחלוטין. וזה אומר שאני עובר את ה"מחסום", שמפריד ביני לבין העולם הרוחני.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 19.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בדיקת ההתקדמות הרוחנית
השלב המסוכן ביותר של הדרך
הסימן העיקרי להתקדמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest