דף הבית / קבלה ומדע / טבע / האדם מתרגל לכל דבר

האדם מתרגל לכל דבר

מיכאל לייטמן

שאלה: כשהייתי קטן, שאלתי את סבתי אודות המלחמה, והיא אמרה: "אתה יודע, האדם מתרגל לכל דבר – אפילו למלחמה".
כמו המלחמה, כך המשבר העולמי. לדעתי לא מתרחש שום דבר נורא – אנשים יתרגלו למשכורת נמוכה יותר, וכולם ישכחו מהמשבר.

תשובתי: בדיוק לזה מקווים מנהיגי המדינות, היינו שרמת החיים שלנו תרד בהדרגה, עד לקיום מאוד צנוע, הרבה יותר צנוע מהיום. כך נשפר את האקולוגיה ואת היחסים החברתיים. ייסורים משותפים מרגיעים, ונוצרת הסכמה בחברה.

אבל אנחנו שוכחים, שסיבת המשבר אינה ייצור יתר ולא סחר בניירות ערך, אלא גדילת האגואיזם ההאנושי למימדים כאלה, שהוא יצא משליטתנו. אנחנו נמצאים בסוף ההתפתחות האגואיסטית של האנושות. בהמשך הטבע יתחיל להוציא אותנו לשלב הבא של ההתפתחות, שהוא השלב האלטרואיסטי. הופעת קשר הדדי מלא בינינו ובינינו לבין הטבע מצביעה כבר על התחלת הופעתה של מדרגה זו. היא מתגלה ואנחנו חייבים להסתגל אליה.

כאן יכולה לעזור רק הפצת ידע על חוכמת הקבלה, הסברים על המצב והאמצעים לתיקונו. אני לא חושב שהמנהיגים יצליחו לתקן איכשהו את המצב. הם אפילו לא מסוגלים להגיע להחלטה כלשהי. אם הם בפגישות שלהם, G8 ו- G20 היו יכולים להגיע להסכמה משותפת כלשהי ולהגיע להידברות ביניהם, כיצד כל מדינה מורידה את רמת החיים לתועלת הכללית… אבל הם עוסקים בבידוד וניתוק, וכל אחד מנסה להתנתק מהאחרים. התנהגות כזאת בדרך כלל מביאה למלחמה.

כמובן, שאני מאחל לתוצאות טובות ומקווה, שהמנהיגים יבינו את הסיבות האמיתיות ואת המסקנה שעלינו להסיק, שעליה מדברת חוכמת הקבלה. שהתוכנית הזאת קיימת בטבע ואין בה שום דבר מלאכותי, בניגוד למה שהם רוצים לבצע. אבל בינתיים הם מדברים כמו שכל מנהיג מדבר – "יש לי כוח : צבא, משטרה וכסף". בעזרת שני דברים הם שולטים על העולם וכל אחד במדינתו: שלטון הכסף ושלטון הכוח.

כיום חיוני מאד לחנך את האנשים לקיום בעולם הגלובאלי שאליו נקלענו, שדווקא הקשרים הגלובאליים הלא נכונים בינינו הם שמביאים אותנו לייסורים.

ידיעות קודמות בנושא:
עולם חדש לפניך
משחק לפי כללים חדשים
ההבדל בינינו לטבע
ידיעות נוספות במדורים: משבר עולמי, כסף, טבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest