דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / האדם לא נולד עם נשמה

האדם לא נולד עם נשמה

שאלה: כל הדתות המרכזיות טוענות שמרגע לידתו של האדם יש לו נשמה והיא אלמותית. אם כל הדתות יצאו מחכמת הקבלה מהיכן מגיעות הסתירות הללו? הרי על פי חכמת הקבלה אין לאדם נשמה בזמן לידתו, יש רק ניצוץ התחלתי שלה, שאותו עליו לפתח בעצמו. "כמו שלא יוכל לקיים גופו בעולם מבלי שיהיו בידו ידיעות בשיעור מסויים מסדרי הטבע הגשמיים, כמו ידיעות אלו המה סמים ממיתים, ואלו דברים שורפים ומזיקים, וכן ידיעה ואומד מה שבלב חברו אשר בלעדיהם אין לו זכות קיום בעולם החומרי. כמו כן ממש נשמתו של אדם אין לה זכות קיום בעולם הבא, זולת בהרכש לה שיעור ידיעות מסדרי הטבע מערכות עולמות הרוחניים ושינוייהם וזווגיהם ותולדותיהם". (בעל הסולם, "מבשרי אחזה אלוקי").

תשובתי: למעשה, לאף אדם אין נשמה, פרט למי שבונה אותה בעצמו, יוצר אותה בעצמו, מתקן וממלא אותה. בכך מסתכמת כל עבודת האדם, ביצירת נשמה מאותם רסיסים שקיבלנו משבירת הנשמה הכללית.

זה היתרון שלנו על פני דרגות דומם, צומח וחי בטבע, מפני שאנחנו יכולים בעצמנו ליצור בתוכנו רצון הדומה לבורא, שיהיה נצחי, אין-סופי ויתחיל לתפוס הכול מחוץ לעצמו ולא בתוך עצמו, כלומר ייצא מההגבלות של התכונות שלו. האדם לא נולד עם נשמה יש לו בסך הכול נקודה התחלתית של הנשמה העתידית שלו, ואת הנשמה עצמה עליו להרכיב בתוכו באופן עצמאי.

מתוך שיעור וירטואלי, 6.11.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest