דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האדם הראשון שנקרא "אדם"

האדם הראשון שנקרא "אדם"

שאלה: כיצד הפרצוף "אדם הראשון" (חלק מהעולמות הרוחניים העליונים) שעליו אנחנו לומדים ב"תלמוד עשר הספירות" קשור לאדם הראשון שגילה את הבורא, שגם לו קראו "אדם הראשון"?

תשובתי: האדם שהיה הראשון שגילה את הבורא, היה אדם כמונו. היו לו אבא ואימא, הוא היה חי בעולם הזה, ובשלב מסוים התחיל לגלות את הכוח העליון, הבורא. לפתע התעורר בו רצון כזה, והוא התחיל לחשוב: לשם מה אני חי, מהיכן באתי, מדוע, מי מכוון אותי? כמו כל אחד מאיתנו. כך הוא גילה את העולם הרוחני.

הוא נבדל מאיתנו בכך שהייתה לו נשמה זכה, ולא גסה, בעלת אגואיזם מפותח כמו שלנו. לכן, היה לו קל יותר להגיע לגילוי הזה לבד. זה היה הגֵן הרוחני (הרשימו) הראשון, שהתגלה בכל המערכת של הנשמות השבורות, בתחילת העלייה שלה ממטה למעלה. זה היה האדם הראשון שגילה את הבורא.

אולם פרצוף אדם הראשון הוא אובייקט רוחני, שנוצר למעלה, על ידי זעיר אנפין ונוקבא של עולם האצילות, בהתפשטות העולמות ממעלה למטה. ז"א ונוקבא מעלים אותו לדרגתם, ואחר כך אפילו לדרגת אבא ואמא, שבה הוא מבצע זיווג בין שני החלקים שלו, הזכר והנקבה: אדם וחווה. הוא חושב שהוא כבר יכול להיות דומה לאבא ואמא, ולפעול בכל דבר בכוונה על מנת להשפיע. אך כשהוא מבצע את הזיווג הזה, הוא מגלה שאינו מסוגל לעשות זאת בכוונה על מנת להשפיע, ונשבר.

זהו פרצוף אדם הראשון שעליו לומדים בחכמת הקבלה, הנשמה הכללית. חלקיו נופלים למטה לאחר השבירה, יורדים עוד ועוד, עד שהם מגיעים ל"תחתית", ומשם מתחילים את הבחירה והבירור שלהם. תחילה נעשים בירורים רבים בדרגות הדומם, הצומח והחי, שאין להם שום חופש בחירה, אלא פשוט האור פועל ומברר אותם, ללא צורך בבקשה כלשהי מצידם.

אך לאחר שהבירורים הללו מצטברים ומגיע תורם של הרצונות מהדרגה הבאה, מתגלה בפעם הראשונה, מתוך כלל הרשימות השבורות, רשימו בדרגת האדם. זהו רשימו חדש, שמתגלה לראשונה בדרגת המדבר. הרשימו הזה נקרא אדם, והוא היה שייך לאדם בעולמנו, שחי לפני 5771 שנה. הוא היה הראשון שהשיג את הבורא "ממטה למעלה", כלומר מתוך העולם שלנו, כאדם. הוא היה אדם כמונו, רק שהוא היה הראשון שהתגלה בו הרשימו הזה.

לא הייתה לו קבוצה של מקובלים, ולא סביבה, מפני שהוא היה הראשון. אך התיקון מתחיל מהרשימו הזך ביותר, ולכן היה מספיק לתת לו התעוררות רוחנית מלמעלה, שגרמה לו להשתוקק בעצמו לגילוי ולהצליח להגיע לגילוי. הרשימות שמתגלות אחריו נעשות יותר ויותר עבות.

את היום שבו האדם הראשון בעולם שלנו גילה את הבורא, אנחנו חוגגים כראש השנה. אך העולם נברא "חמישה ימים קודם לכן". כלומר, אותו אדם כבר התחיל להרגיש בתוכו איכשהו את העולמות העליונים, הספירות והפרצופים, ובמהלך השבוע הראשון הזה הגיע אליו הגילוי.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 22.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
המלאך שהפך לאדם
תהיה בן אדם!
האם אדם הראשון היה קיים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest