דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / האדם הוא עולם שלם

האדם הוא עולם שלם

מיכאל לייטמן

שאלה: איך הכוח העליון החיצוני יכול ליצור איזון בין מלכות (הרצון לקבל) לבין העולמות הרוחניים, אם כל העולמות הם בתוך האדם?

תשובה: הכוח הרוחני נמצא בתוכנו. אין שום דבר חיצוני. הכול נמצא בתוך האדם, גם הבורא, גם הבריאה, וכל היצורים. ואם נדמה לי, שקיים עולם חיצוני, זה בגלל חוסר בתפיסה אמיתית ונכונה אצלי.

אבל אם אני מתייחס לעצמי כאל עולם שלם, ודואג לכך שאני אדמה לכוח העליון, כל הזמן מדמיין אותו בתוכי כעוד יותר משפיע ואוהב את כולם, עד כמה שאני מבין ומרגיש אותו, אז אני מסדר את כל הרצונות והתכונות הפנימיות שלי, כדי להתחבר עם כולם, בתוכי.

יוצא שאני צריך לתקן רק את עצמי, את צורת הראיה שלי, שהעולם קיים לכאורה מחוץ לי. אני מתחיל להרגיש, שהוא באמת נמצא בתוכי, וכך אני משיג את תיקון המציאות. יוצא שהתיקון הוא לא בתיקון היחס שלי לאחרים, אלא בתיקון צורת הראיה שלי, שלפיה הם אחרים, ולא שייכים לי.

לכאורה נראה שהאדם נשאר אותו האגואיסט, שרק גילה שהכול שייך לו. אבל אם כל המציאות שלו, גם החיצונית וגם הפנימית נראית לו כדבר אחד, אפילו אם עוד לא השיג תפיסה נכונה, רוחנית של המציאות, והיא לא נראית לו כמו דבר אחד עדיין, אבל מה שחשוב- שהדבר העיקרי שאותו האדם משיג מחכמת הקבלה, הוא שעליו לתקן רק את עצמו!

פוסטים קודמים בנושא:
עולם הפוך ראיתי
שנה את עצמך והעולם ישתנה
פוסטים נוספים במדורים: מציאות מדומה, חכמת הקבלה

One comment

  1. אור בהיר

    פירוש י' באיש: תבינהו בסו"ה אל תראוני שאני שחרחורת וכו', שפירשו בזוהר שה"ש דא י דלית בה לבנונותא כלל, כי ה"ס מסך דבחי"ד השולט בראש בבחי' היולי דעבידתא, כמ"ש שמוני נוטרה את הכרמים דאומות העולם, ששמש הזה משחיר לגמרי, כמ"ש ששזפתני השמש. ובסוד בני אמי נחרו בי, ונודע שסוד נחירה מעורף דהיינו מסך דאחור שפוגם בשכל הנעלם מכל רעיון.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest