דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האגואיזם על הסף? סוף סוף!

האגואיזם על הסף? סוף סוף!

photo_rav_gh70_261.jpg

שאלה: ב"פתיחה לחכמת הקבלה" בעל הסולם כותב, שבעולם שלנו הרצון לקבל מתגשם בכל שיעורו הראוי והרצוי. רצוי בשביל מה?

תשובתי: בשביל התיקון. אחרת לשם מה הוא היה צריך לרדת בסולם העולמות הרוחניים? יתרה מכך, במדרגה הנמוכה ביותר הוא התגלגל שוב ושוב, עד שבזמננו קיבל את הצורה הראויה. אפילו בעולם שלנו ההתפתחות נעשית "לפי התוכנית", והנה עכשיו, במאה ה–21 אנחנו מתחילים את העלייה חזרה. המצב הנוכחי שלנו, הוא הרצוי, הצורה הראויה.

הנקודה הזאת קיימת מתחילת הבריאה, ואליה אנחנו צריכים להגיע. דווקא עכשיו מתחילה לידתו של האדם, של הנברא. ועד עתה לא היה נברא, היה סתם רצון, שהתפתח לפי תוכנית מוגדרת, כדי ליצור במצב מסוים הזדמנות להופעתה של נקודת החופש, נקודת העצמאות שלנו.

שאלה: אנחנו מדברים על הרצון האגואיסטי שהתעצב במלואו, ואילו "הצורה הרצויה" מצטיירת כמשהו חיובי…

תשובתי: מובן, שזהו מצב חיובי. בדיוק כך התורה מגדירה את הרצון האגואיסטי הקטלני, שצבר עוצמה מלאה. הרי מכאן מתחיל הנברא, רק עכשיו הוא יכול להתעצב, לגלות ולהרגיש את עצמו.

עד שהאדם לא ירגיש את עצמו כרשע, המנוגד לחלוטין לבורא, עד שלא יכיר את כל האימה והזוועה של המצב הזה, הוא לא יוכל לעבוד על עצמו. ולכן, במסגרות תהליך התיקון, זהו מצב טוב, מאחר ומוביל להתהוות האדם.

אם אתה מניח, ש"טוב", זו הרגשה טובה, נו טוב, שיהיה לך טוב. רק שאין בזה מטרה. במצב מטרתי האדם מרגיש את ההופכיות שלו לבורא, ודווקא זה מעורר אותו לפעולה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לחכמת הקבלה", 24.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
רצון רב פנים
על הגבול של אור וכלי
מבט על הבורא מנקודת הנברא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest