דף הבית / הכול על הקורונה / האגואיזם הוא הווירוס

האגואיזם הוא הווירוס

שאלה: בתחילת מגפת הקורונה הרשו התאספות של עד 5000 אנשים. אחר כך עד 2000 אנשים, לאחר מכן  זה הצטמצם והיום כבר אסורה התאספות אפילו לעשרה אנשים. כלומר הטבע בכוח מפריד בינינו, אבל לצורך איזו מטרה? מה יהיה הלאה?

תשובתי: בחכמת הקבלה נאמר: "פיזור רשעים, טוב להם וטוב לעולם". ולהיפך: "חיבור צדיקים, טוב להם וטוב לעולם"

.שאלה: מה החטא שלנו?

תשובתי: אנחנו מלכתחילה נולדים בחטא וזהו לא ביטוי דתי. החטא הוא בטבע של האדם, בזה שהוא אגואיסט וחושב רק על עצמו, איך לעשות טוב יותר לעצמו וגרוע יותר לאחר. הכול מושג בהשוואה, האדם חי מזה שכל הזמן הוא משווה את המצב האישי שלו עם אחרים.

הריחוק של בני אדם זה מזה, מחליש את הקנאה ביניהם ובאופן כזה מרגיע את מצב החברה. אם בחברה מתייחסים בצורה ידידותית זה כלפי זה, במידה הזאת בני אדם יכולים להתקרב זה לזה. אבל אם החברה אגואיסטית, במידה זו עליהם להתרחק.

שאלה: כלומר הטבע ברא אותנו אגואיסטים, וכאן כביכול אין כלפינו טענות?

תשובתי: כן, כך גם נאמר בתורה: "בראתי יצר הרע". כשאנחנו חוקרים את הטבע, אנחנו רואים משיכה ודחיה בין כל החלקים. כל חוקי הטבע מבוססים על תכונות אגואיסטיות של החומר.

שאלה: אם אנחנו משתמשים באגואיזם שלנו בצורה לא נכונה, אז הטבע מייצר כל מיני וירוסים ואסונות אחרים, כדי שנכיר בנחיצות של תיקון האגו. כלומר האגואיזם מהווה את אותו הווירוס?

תשובתי: בכל רגע אנחנו רוצים לקבל תענוג מרבי, ועוד יותר טוב, אם זה יהיה על חשבונם של אחרים. כל הטבע האגואיסטי שלנו, זה ווירוס. הטבע – הדומם, הצומח, החי והאדם נמצאים בשליטתו ורק כך מראים ומבטאים את עצמם.

מתוך תוכנית טלוויזיה "ווירוס קורונה משנה את המציאות", 19.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest