דף הבית / כלכלה / כסף / האבטלה פוגעת בבריאות הנפש

האבטלה פוגעת בבריאות הנפש

המשבר הפיננסי העולמי הביא לעלייה במספר מחוסרי העבודה בכל המדינות בעולם ללא יוצאת מן הכלל. אך אפילו במקומות שבהם דמי האבטלה מספיקים כדי להתקיים בכבוד, האבטלה משפיעה על בריאות הנפש. כך עולה ממחקר שערכה קבוצת מדענים מ-Washington and Lee University.

אמריקאים שנמצאים בסטאטוס "מובטל" מעל 25 שבועות סובלים מבעיות נפשיות פי שלושה יותר מבני גילם שמועסקים בעבודה קבועה.

יחד עם זאת, בעיות הנפש מתעוררות לעתים קרובות יותר בקרב מובטלים בעלי השכלה גבוהה יותר, והם סובלים מבעיות נפשיות חמורות יותר מאשר בעלי השכלה נמוכה יותר.

הבעיות הנפשיות הנפוצות ביותר שהתגלו במחקר היו דיכאון וחרדה כללית. לרוב, הפרעות כאלה התעוררו לאחר שהאדם היה מובטל במשך חצי שנה ויותר. הבעיות הפסיכולוגיות הבולטות במיוחד נצפו בקרב מובטלים בעלי השכלה גבוהה שעבדו קודם לכן במשרות טובות.

התייחסותי: האבטלה היא בלתי נמנעת. אנחנו מייצרים יותר מדי דברים מיותרים, מרוקנים את המשאבים מהטבע ומזהמים את כדור הארץ. אנחנו צריכים להסכים לכך שעלינו להאכיל את עצמנו, להלביש את עצמנו, לסדר את עצמנו – ולא יותר מזה. אך בזמן הפנוי עלינו לעסוק בלימוד העולם הגלובלי החדש, החברה האינטגרלית החדשה, והדרכים להגיע לערבות הדדית. זה יאפשר לנו להגיע לאיזון עם הטבע הסובב ולשרוד בתנאים האקולוגיים המאיימים.

ידיעות קודמות בנושא:
צפוי מחסור במקומות העבודה בעולם
האם הקפיטליזם נכשל? – 1
יש עבודה לכולם ולכל אחד!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest