דתות סביב חכמת הקבלה

שאלה: בויקיפדיה כתוב שחכמת הקבלה (מהמילה "קבלה", "לקבל ממישהו"), זהו זרם דתי-מיסטי-אזוטרי ביהדות. מה אתה יכול לומר על כך?

תשובתי: חכמת הקבלה זה מדע, שנלמד על ידי אנשים שמרגישים את העולם העליון והגיעו להשגותיו בעזרת פעולות פנימיות מסוימות בתוכם ולא על ידי פעולות מיסטיות. הם לומדים וחוקרים חוקים של המבנה העליון, של הכוחות העליונים שקיימים עכשיו סביבנו, רק שאיננו מרגישים אותם ואילו המקובלים מגלים אותם. הכוחות האלה נקראים עליונים מפני שהם נמצאים בספירה של השפעה, אלה כוחות של תכונת ההשפעה, ולא של תכונת הקבלה, לכן אנחנו מפרשים ומגדירים אותם בצורה כזאת.

אין בחכמת הקבלה שום דבר דתי, מיסטי או אזוטרי. זהו מדע טהור. כך כתבו עליה גם הפילוסופים העתיקים שלמדו את החכמה הזאת ממקובלים בישראל העתיקה, וגם מדענים מימי הביניים ועד ימינו אלה ממש. אין לה שום שייכות ליהדות. היהדות נוסדה הרבה יותר מאוחר, היא יצאה מחכמת הקבלה ומהווה בסיס לפעולות הנהוגות בעולם שלנו.

אנשים, שרצו והחליטו "לכונן" בעולם שלנו יחסים עם הבורא, לקחו מתוך חכמת הקבלה תיאורים חיצוניים נטו, ויצרו מהם את הדת שלהם. כך לימוד רוחני שהועבר דרך האגו, הפך בסיס ליהדות ולשאר הדתות.

הערה: בויקיפדיה כתוב, שחכמת הקבלה הופיעה במאה ה – 12.

תשובתי: גם זה לא נכון. חכמת הקבלה הופיע כמעט לפני 5777 שנה. את התאריך הזה אנחנו מציינים כראש השנה היהודי. הופעתו של אדם וגילוי של חוק הטבע שבתוכו אנחנו נמצאים על ידו, מסמל את לידתה של חכמת הקבלה. ומאז אנחנו מתחילים את הספירה שלנו. ואילו התפשטותה והפצתה של חכמת הקבלה התחילה מהמאה ה – 12, ונמשכה במאה ה – 14 בהתגלותה הרשמית לכולם. לכן, הנקודה הנכונה היחידה בויקיפדיה, זה שהגילוי העיקרי של חכמת הקבלה החל מהמאה ה – 14. כל השאר הומצא, מפני שחכמת הקבלה היא לא פילוסופיה, מיסטיקה, דת או יהדות. יש בזה בלבול מוחלט, כולל של יהודים דתיים, שסבורים שחכמת הקבלה היא חלק מהדת שלהם.

מתוך שיעור וירטואלי, 22.1.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest