דף הבית / דתות אינן מהוות הפרעה לאיחוד

דתות אינן מהוות הפרעה לאיחוד

שאלה: רוב בני האדם בעולם מגדירים את עצמם כמאמינים ולא חשוב לאילו דתות הם משתייכים. מצד שני, אתה מדבר על איחוד. דת וחכמת הקבלה לפי הווקטור שלהן מכוונות לכיוונים שונים. חכמת הקבלה כל הזמן מתקדמת, הדת כל הזמן נסוגה לאחור. אין ביניהן נקודות מגע. איך אפשר למצוא נקודות מגע?

תשובתי: לא צריך לחפש אותן. שבני האדם יישארו בדתות שלהם! איננו מפריעים להם בכך. חלק מתפלל לכיוון מזרח, אחר לכיוון מערב, זה משתחווה לאבן, ההוא לצלב. כל זה לא חשוב. בעולם קיימות קרוב ל – 2800 אמונות שונות, אין זה משנה. חכמת הקבלה קוראת לבני האדם להתעלות מעל לכל הדתות והתרבויות האפשריות, כדי ליצור חברה אנושית מאוחדת אחת.

הערה: מנקודת מבט מעשית בני אדם מאמינים נמצאים במצב של העדר מלא של בחירה חופשית. ונוצר מצב שבו כל דת מחלקת אותם כשייכים אליה או לא.

תשובתי: דת היא בדיוק כמו משפחה כמו כל תרבות, כל מקצוע. כל דבר יכול להפריד בין בני אדם, אבל מעל להבדלי הדתות אפשר להתעלות בהצלחה. הן לא צריכות להפריד בינינו. חלף זמנן של מלחמות דת. אין בעיה אם אני מאמין במשהו אחד ואתה במשהו אחר. לכולם מובן, שכדי שכדור הארץ לא יתפוצץ, עלינו לכונן בינינו קשרים הדדיים נכונים. איזו שייכות יש בין זה לבין דת? אתה חי כאן, ואני חי כאן, עלינו להגיע להסכמה כמו שכנים. אם נהיה בעוינות זה כלפי זה, מה התועלת?

מתוך תוכנית טלוויזיה "שיחות": תוצאות של השנה, 26.12.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest