דף הבית / אקטואליה / דרמה על בימת העולם

דרמה על בימת העולם

שאלה: בדרך כלל נחשב, שהכוח הגדול ביותר זו המדינה, הכוח השני הם כלי התקשורת, השלישי זה הפרסום. האם זה מה שמשפיע על העולם?

תשובתי: לא. זה מה שנדמה לך. כל מה שנדמה לך שקיים: כלי התקשורת, ממשלה, פרסום, כל העולם, זה הכול במה שעליה משווקת הצגה. ומי הבמאי שלה?! אלה הם שני כוחות: חיובי ושלילי, שאת האיזון ביניהם אנחנו יכולים ליצור. אבל אנחנו לא יוצרים את האיזון הזה, ולכן למרבה הצער אנחנו רואים כל הזמן הצגה דרמטית, בעוד שאנחנו יכולים להפוך אותה לנורמלית, אנושית, שמעניקה שמחה, ביטחון והשראה.

דרך האיחוד שלנו, אנחנו יכולים להשפיע על הממשלה, על מנהיגי המדינה, פשוט לשנות את מחשבותיהם! הם המבצעים ולא יותר מזה. מאיפה באות אליהם המחשבות? מאיפה מופיעים הרצונות? מאיפה נובע מצב כמו היום? כיצד כל זה משתלב בעולם? כדי לגלות את זה, אנחנו צריכים לעלות לדרגה בה מתרחשת יצירת כל מערכת ההנהגה.

שאלה: נניח שהרעיון הזה מצא חן בעיניי, אני אפילו הסכמתי איתו. יחד איתי הסכימו עוד חמישה אנשים, ומה?

תשובתי: שום דבר. זה אומר שירביצו לכם עד שלא יסכימו כל שבעת המיליונים הנוספים.

שאלה: למה אני צריך לגזור על עצמי את הייסורים האלה?

תשובתי: אין לך ברירה אחרת! כי מערכת הניהול של העולם מסודרת כדי להביא את האנושות כולה לחיבור אינטגרלי ביניהם, כל הטבע מקושר לזה. האדם הלך זמן רב מחוץ לחוקים של הטבע הכללי, כעת צריך להבין ולהכיר את הרע של הטבע ההתחלתי שלו, את האגו. אבל ניתנה לו במיוחד הבחירה החופשית, כדי שהוא יגיע לאיזון בדרך הכרתית ולא על ידי מכות.

לפני שהאנושות הפכה לכפר גלובלי קטן, עם תלות הדדית בכלכלה, במסחר, במדע, בתרבות וכולי, לא הייתה קיימת השאלה הזו, שהיא צריכה להיות מקושרת באופן אינטגרלי ביניהם. זה החל בימינו, מפני שגדלנו וננעלנו בינינו למערכת אחת. אנחנו משפיעים על האקלים, על החיים זה של זה, על כל מה שרק תרצה! כולנו נמצאים במקשה אחת, ולכן אנחנו חייבים להגיע להבנה הדדית טובה. האנושות מתחילה לחשוב: איך אפשר לעשות את זה. זוהי הדאגה של כל מנהיג, מפני שהוא רואה שאינו יכול לשלוט במצב. אפילו אמריקה תלויה בכולם. איך היא יכולה לעשות כך שיהיה לה טוב? היא אינה יכולה לעשות זאת בשום צורה! מפני שכל המערכת מתפרקת: כולם אגואיסטים, כל מדינה מושכת לכיוון שלה. מה אתה יכול לעשות? כלום.

ואיך אפשר לקשור את כולם יחד? והם עונים: "או, הנה יושבים איפשהו במדינה קטנה היהודים האלה, שיש באפשרותם לעשות משהו, אבל הם לא רוצים". זה מורגש בתת-מודע על ידי כולם! וההרגשה הזאת רק תלך ותגדל. והם צודקים, מפני שבתורה (בחכמת הקבלה) נאמר: כל העולם תלוי בנו. אם העם היהודי יהיה מקושר בצורה נכונה ביניהם לפי העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך", אז אותו הדבר יהיה גם בעולם כולו. 

אנחנו צריכים להביא את העולם לשיתוף פעולה הדדי אינטגרלי, זוהי המטרה של קיום העולם, לזה נע כל הטבע. לכן הופיע הצורך להחזיר את העם היהודי למקומו, כדי שהוא ייצור כאן מדינה אינטגרלית ומקושרת, והיא תהפוך למוליך של הרעיון הזה לכל העולם. ברגע שנתחיל ליצור מצב של תלות טובה בינינו, מיד נהפוך למגדלור בעיני העולם! הוא ינשום לרווחה: "סוף כל סוף היהודים האלה התחילו לעבוד!", ורק יעזרו לנו.

הערה: אבל מצד שני, אתה אומר שזה כבר מתרחש באופן חלקי.

תשובתי: בינתיים הכרת הרע מתרחשת בצורה שלילית. אנחנו מתחילים להבין שאין לנו ברירה אחרת, שלא אמריקה ולא אף אחד אחר בעולם לא יעזור לנו, המלחמה לא תיפסק וכל פעם תהיה רק קשה יותר. על מי אפשר לסמוך? וכאן העם מתחיל לאט לאט להקשיב, כמו אדם שמכים אותו והוא הופך להיות יותר רגיש. אבל ההתפתחות הזו על ידי ייסורים, היא בוודאי לא רצויה.

הערה: אבל אצלנו במדינה יש זרמים שונים: ימניים, שמאליים…

תשובתי: זה הכול משחקי ילדים! אתה מבין שבני אדם הם בובות על חוט, שבלבבות שלהם ממקמים מחשבות ורצונות ובהתאם לזה הם פועלים. הכול נקבע רק על ידי הקשר בינינו. רק יחסית לזה אנחנו משפיעים על ההיסטוריה, על הטבע, על העולם.

שאלה: כלומר, לפי דעתך, כל עם ישראל צריך ללמוד את חכמת הקבלה?

תשובתי: לא. הוא לא צריך ללמוד שום דבר. רק פשוט צריך להגיע להבנה שבאיחוד ובחיבור תלוי הקיום שלנו. חכמת הקבלה זה לא לימוד, אלא חיבור ממשי של בני אדם, מה שלפני 3,500 שנה עשה אברהם כשיצר את העם שלנו. הצטרפו אליו אנשים משבטים, ממשפחות, מעמים קטנים שונים שחיו בבבל העתיקה, והם התאחדו מעל לכל ההבדלים ביניהם, על בסיס של אידיאולוגיה משותפת, ומהם נוסד העם היהודי.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "עימות – כיצד הכול בעצם פועל", 28.10.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest