דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרמה בת אלפי שנים עם סוף טוב

דרמה בת אלפי שנים עם סוף טוב

laitman_2009-05-28_0059_70.jpg

בשביל מה היינו צריכים את הדרמה של החיים האלה? כדי שישראל יצאו מבבל, יבדלו מכל האנושות, יעלו לרמה רוחנית, יבנו את בית המקדש הראשון והשני, ואחר כך ישברו וייפולו לקליפות? – הכול בשביל לקחת מלמעלה קצת אור עליון ולהביא אותו למטה, לנשמות בניצוצות. אילו ניצוצות מהשבירה ולכן הם יכולים להיות בתוך האגו לפי חוק השתוות הצורה.

אם הניצוץ נמצא בתוך האגו, הוא יכול לעלות בקשת מ"ן דרך הקבוצה, שתכוון את הבקשה לבורא. ומהבורא יבוא בחזרה המאור המחזיר למוטב ויעשה את התיקון! בניצוץ עצמו אין מה לתקן, אך האור יתקן את הקשר שלו עם הנשמות האחרות, באופן שהרצון ליהנות גם יהיה מעורב בקשר הזה. בהדרגה האדם מתקשר עם האחרים והנשמות מתחילות להתחבר שוב לנשמה אחת.

כך, התהליך הזה שעברה הקבוצה שנקראת ישראל, מיועד לתיקון של הנשמות האחרות. אחרת אי אפשר היה לתקן את בבל, הרי בו לא היו ניצוצות רוחניים. כלומר, האנושות התחלקה לשתי קבוצות. אחת מהן הלכה להשיג את העולם העליון, אחר כך חזרה, נשברה ונפלה בחזרה לעולם הגשמי. אך היא הביאה עימה ניצוצות מהשבירה, ובמשך אלפיים שנה שתי הקבוצות "התבשלו" יחד והתערבבו. פרק זמן זה נקבע מלכתחילה. כעת הוא הגיע אל קיצו ומה נעשה?

עלינו להבין את כל התנאים לתיקון, הן ברמה הרוחנית והן ברמה הגשמית. לכן כל האנושות נמצאת בפתחו של משבר כללי ומתגלה השיטה כיצד לתקן אותו, חכמת הקבלה. אנחנו מסוגלים להרגיש זאת מכיוון שנמצאים בנו הניצוצות הללו מהשבירה!

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 06.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
אדם אחד גורם לעליה או לירידת העולם
ישראל פנימי וחיצוני
ניצוצות השפעה משוטטות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest