דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרך חור המחט לעולם חדש

דרך חור המחט לעולם חדש

מיכאל לייטמן

הכול מגיע כתוצאה ממאמץ. אל תחכה שמשהו ישתנה מעצמו. על ידי המאמצים לאיחוד, אנחנו מושכים אלינו את האור. ככל שהמאמצים גדולים יותר, כך האור פועל עלינו חזק יותר ולהיפך. האור נמצא במנוחה מוחלטת, ואם אנחנו יחד משתוקקים לאיחוד, אנחנו מאלצים אותו לחבר אותנו.

אנחנו מתקרבים זה לזה, זה נקרא שמתקרבים אל האור. מתרחקים זה מזה, מתרחקים מהאור. אך שום מאמץ אינו נעלם, "פרוטה לפרוטה מצטרפת לחשבון גדול". פעם אחר פעם, כשאנחנו רוצים להתחבר, האור פועל עלינו ואפילו אם אנחנו מתרחקים זה מזה, האור כבר ביצע עלינו תיקון, דבר אינו נעלם ואנחנו עוברים לביצוע הבא.

התהליכים האלו של "התכווצות" ו"התרחבות", דומים לכניסה ויציאה או לעבודת הלב. אנחנו מתחברים, האור פועל ומשפיע עלינו, מתקן את החיבור שלנו ומייד מזמין את הופעתה של המדרגה הלא מתוקנת הבאה. שוב עלינו להשקיע מאמצים, נותנים לאור אפשרות לאחד אותנו ושוב, בכך שמתקנים, מזמינים את המצב הלא מתוקן הבא. כך עד שנסיים את כל 125 התיקונים.

כל פעם אני עולה מעל הרצון הלא מתוקן שלי, ואחר כך מושך אותו לתיקון. במדרגה הראשונה הנקודה שבלב שלי עוברת מחסום, ואחר כך היא מושכת אליה דרך המחסום חלק מהרצון. את אותו החלק שמעליו היא יכולה להימצא (אמונה למעלה מהדעת, בינה מעל למלכות). כך בהדרגה, עד שאעביר דרך המחסום את כל הרצון שלי בחלקים, אהיה מעליו, אֵסָגֵל ואקלוט את תכונות ההשפעה מעל לקבלה. זוהי מדרגת חפץ חסד, בינה, להשפיע בכוונה על מנת להשפיע. כל השגגות שלי יהפכו לזכויות, והזדונות יהפכו לשגגות.

כעת אני עובר לשלב הבא, דרך חור קטנטן במחיצה הבאה, אני פורץ לתחום של אהבת הזולת. במידה שאני מסוגל להשתמש בשביל אהבת (מילוי) הזולת, אני הופך את האגו לרצון להשפיע למען הבורא. אנחנו כל פעם עובדים עם האגו שלנו לאיחוד גדול יותר, כך שמושכים אלינו אור על ידי ההשתוקקות להשתוות התכונות. אני רוצה והבורא בתשובה לרצון שלי, מבצע את כל הפעולות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שישים ריבוא נשמות", 20.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
שכחה שעולה לנו ביוקר
נקודת החופש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest