דף הבית / כללי / דרך הקבלה והחסידות

דרך הקבלה והחסידות

photo_rav_gh70_158.jpg

שאלתו של עמוס: רציתי לדעת, מהי דעתך על תורתו והגותו של המקובל הרבי נחמן מברסלב? האם דרכו ואמונתו היתה מוכרת לבעל הסולם כדרך הקבלה, או כדרך נכונה? כיצד נתפס זרם החסידות בכללו על ידי בעל הסולם ועל ידך? האם אדם הלומד קבלה מכמה זרמים בעת ובעונה אחת, נחשב כתלמיד "בעייתי" על פי תפיסתו של בעל הסולם, או תפיסתך אתה? האם שלל העצות הפרקטיות של רבי נחמן בספריו השונים מקובלים עליך או, שהן לא קשורות עם התקדמות רוחנית או קבלית כלשהיא לפי תפיסתך? האם דרכה של חסידות ברסלב אינה הולכת יד ביד עם הקבלה?

תשובה: החסידות היא לא אחרת, מאשר זרם קבלי, אשר באמצעותו הבעל שם טוב הגדול רצה להפיץ את חכמת הקבלה בקרב העם! דרכו של רבי נחמן מברסלב דומה לחלוטין לדרכו של בעל הסולם ולדרכם של כל המקובלים הגדולים. ישנה רק דרך אחת להשתוות עם הבורא, למטרת הבריאה, והיא תיקון הכוונה שלנו מ"לעצמנו" ל"נתינה ואהבה". הרוכש את התכונה הזו, הוא שנקרא "חסיד".
אני בספק אם מבינים היום את "דרכו של רבי נחמן מברסלב". אותו דבר לגבי החסידות האמיתית, אשר אינה קיימת היום! תשווה את מצבה הנוכחי הידוע לך, עם החסידות האמיתית המתוארת בספרים "יושר דברי אמת", "סנה בוער בקוצק" ואחרים. אבל אין את מי להאשים בזאת! מתרחשת ירידה טבעית של הדורות, והבריאה מתקדמת אל עבר התיקון. החסידות האמיתית שהייתה צורת הפצה של חכמת הקבלה בקרב העם, נעלמה מזמן – מאז שהשינויים הפנימיים שנדרשו מהחסיד (השגת תכונת ההשפעה והאהבה) הוחלפו במנהגים חיצוניים. דרך השוני החיצוני, באופן הלבוש וההתנהגות של החסיד לעומת האחרים, רצה הבעל שם טוב להעביר את התוכן הפנימי, והיום נשארה רק החיצוניות.
אבל, אנו נמצאים בתהליך שבו החסידות מתייאשת מקיום המנהגים החיצוניים ללא התיקון הפנימי – הקבלי שלהם, ונפגשת מחדש עם המקור שלה- חכמת הקבלה. כתוצאה מכך תיוולד החסידות מחדש, באותה צורה שבה נוצרה על ידי הבעל שם טוב ותלמידו הגדול, רבי נחמן מברסלב.

רבי מנחם מנדל וחבורת קוצק 

פוסטים קודמים בנושא:

סנה בוער בקוצק

מקובלים גדולים מקוצק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest