דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרך ארוכה מפירוד לדבקות

דרך ארוכה מפירוד לדבקות

laitman_2010-12-12_9534-70.jpg

בעל הסולם, "תלמוד עשר הספירות", חלק א', "לוח התשובות לפרוש המלות", שאלה מ"ג: "מהו פירוד? – ב' מדרגות שאין ביניהן השתוות הצורה משום צד, נבחנות לנפרדות זו מזו לגמרי".

הרצונות שלנו הם כמו שני עיגולים שיכולים להיות תואמים לגמרי ולהתלבש זה על זה לעיגול אחד, אך יכולים גם להימצא חלקית זה בתוך זה, בנקודה אחת, שהיא הרצון המשותף.

במצב של ניתוק ופירוד מוחלטים, אין בנו אף תכונה ורצון משותפים. כלומר, האחד אינו דומה במאומה לשני ואז איננו משיגים את צורת ההשפעה זה לזה, שמאפשרת לנו להימצא זה בתוך זה.

אם אני אינני לוקח ממך אף רצון כדי להשפיע עליך, ואתה אינך לוקח ממני אף רצון כדי להשפיע עליי, אז איננו נוגעים זה בזה ואנחנו מפורדים לגמרי. רק כשמופיע לפחות רצון אחד שבו אנחנו רוצים להשפיע זה לזה, נוצר בינינו מגע. וכשקיימים מספר רצונות כאלה, אנחנו כבר נמצאים חלקית זה בתוך זה: אני בתוך הרצונות שלך, ואתה בתוך הרצונות שלי, ודרכם אנחנו משפיעים זה לזה. וכך מתקדמים.

דבקות היא מצב שבו אני ממלא את כל רצונות הזולת והזולת ממלא את כל רצונותיי.

ההגדרות האלה לקוחות מתוך "תלמוד עשר הספירות" והן מאוד חשובות. תחילה יש ללמוד אותן באופן מכאני, יש בכך תועלת. ולאחר מכן, כשקולטים אותן רגשית ושׂכלית, ניתן לבצע את החיבור ביניהן.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 27.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מה זה רצון "עגול"?
נקודת מגע משותפת
עיגול הוא סמל השלמות הרוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest