דרך ארוכה לחיבור

Laitman_2012-02-24_1033_w.jpg

שאלה: למה הבורא בחר עם אחד לתפקיד מיוחד, והאם הבחירה הזאת קשורה לדת?

תשובתי: הדת האמיתית, זה "ואהבת לרעך כמוך". זהו הכלל שאברהם פרסם בתוך בבל העתיקה, ולפי זה התאספו אליו אנשים ולפי זה הוא חיבר אותם יחד לקבוצה שנקראה "ישראל", שזה מסמל "ישר-אל".

רק חלק מתושבי בבל הלכו אחרי אברהם, אלה שהיו במידה גדולה יותר נושאי כלי ההשפעה. כל האחרים היו נושאי כלי קבלה. כך זה נעשה בכוונה, כדי שתהיה להם אפשרות לעזור זה לזה.

קודם כל, מתוקנים כלי ההשפעה עד לכזה מצב שהם יוכלו לעלות לגובה רוחני. כאשר אברהם אסף אותם, לא היה להם כלום. לכן קודם כל הם עוברים הכבדת הלב, שזה נקרא "מצרים", כלומר הם לא עולים, אלא יורדים.

heb_o_rav_bs-matan-tora_2014-05-19_lesson_pic05

לאחר היציאה מבבל הם יורדים למצרים, אחר כך יוצאים ממצרים ועולים לקבלת התורה, אחר כך עוברים את המדבר, בונים את בית המקדש הראשון ונופלים. ושוב עולים עד לגובה של בית המקדש השני ושוב ישנה ירידה עד לדרגה הגשמית, כדי לעבור דרך התכללות הדדית עם אומות העולם ולהתכונן לגמר התיקון של העולם.

כל התהליך, החל מהיציאה מבבל והלאה, הוא כדי להגיע ליתר חיבור. זה מה שאברהם לימד. אבל ברגע שהם התחילו להתחבר, אז הרגישו את עצמם בנפילה יותר ויותר גדולה.

על ידי המאור שמאיר עליהם הם יכלו לרדת יותר ויותר למטה לתוך עמקי האגו שלהם ולראות את עצמם רחוקים מהשפעה, מהאור. לכן הם מרגישים את הפער, את הדלתא, בין מצב של גלות מצרים לבין אותה הדרגה שבה היו נמצאים בזמן היציאה מבבל, והיו נשארים בה אם לא היה אור. זהו הפער בין האור והאגו שלנו.

מתוך שיעור על מאמר "מתן תורה", 19.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חשבון מיוחד עם עָם ישראל
ההיסטוריה של העם היהודי
ושוב הקרב ממשיך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest