דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / דרישה שישראל תקיים את היעוד שלה

דרישה שישראל תקיים את היעוד שלה

שאלה: בבחירות האחרונות באנגליה הייתה אפשרות שג'רמי קורבין יהיה ראש הממשלה, 95% מהקהילה היהודית מרגישים שהוא אנטישמי. כתוצאה מכך נוצרה מידה מסוימת של אחדות בקהילה היהודית הבריטית, האורתודוכסים, הרפורמים ויהודים חילונים התאגדו ויצאו יחד בכותרות משותפות, מתואמות. האם זה האיחוד שעליו אתה מדבר או אולי צעד בכיוון הנכון?

תשובתי: ודאי שחיבור כזה הוא טוב, אבל זהו טוב שנגרם על ידי רע, הוא לא נובע מתוך רצון להתחבר, אלא מתוך רצון לברוח מהרע, מהאיום, ולכן אין כל כך תיקון והתקרבות בין כל הפלגים והתנועות הללו. ברגע שהסיבה תיעלם, הם שוב יתרחקו ולא יהיה אכפת להם אפילו לכתוב דברים רעים זה על זה.

לכן אני לא רואה בפעולות הללו תיקונים, אלא פעולות ששומרות עליהם איכשהו. לא בטוח שזה מספיק בזמננו, כי הדרישה שישראל תקיים את הייעוד שלה להיות מרכז ומקור לחיבור של כל באי עולם חייב להתקיים. זה לא שייך לתנועות ולזרמים של היהודים, עליהם להתעלות למעלה מכל ההבדלים ולהבין שהם יכולים להתחבר דווקא בגלל שיש ביניהם הבדלים והם כל כך רחוקים זה מזה, זה יגרום לכל העולם להיות מחובר בכוח הטוב. זה גם מה שהעולם וכל האנושות מצפה מהם. כל אחד מרגיש שהבעיה היא ביהודים ולכן האנטישמיות מתגברת.

מיום ליום האגו של בני האדם גדל ובהתאם גם הרגשת השנאה זה לזה ובצורה אינסטינקטיבית הם שונאים את היהודים, כי היהודים זו הסיבה בינתיים להרגשת השנאה בין פלגים באומות העולם עצמם, בתוך המשפחות, בכל מקום ומקום זה מתגבר. כל זה קורה מפני שעם ישראל לא מושך את כוח החיבור, כולם מרגישים שהעם היהודי אשם בכך שאין עדיין בעולם חיבור יפה וטוב למעלה מהשנאה, ש"על כל הפשעים תכסה אהבה", אנחנו לא מקיימים את הכלל הגדול הזה בינינו ולכן גם לא מקרינים לכל העולם.

 

מתוך ישיבת כתבים, 18.5.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest