דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרגות של עבודה רוחנית

דרגות של עבודה רוחנית

שאלה: אנחנו לומדים שוב את ה"פתיחה לחכמת הקבלה" וכביכול הכול ברור ומובן. אחר כך משהו משתנה ונוצרת הרגשה שאתה מדבר ברף גבוה מאוד. במה אנחנו יכולים להיאחז כדי להתחיל להתייחס לזה בצורה רגשית? אין הגיון ואין רגשות, הכול נעלם. או שאנחנו עושים משהו בצורה לא נכונה? יכול להיות, שצריך איך שהוא לשנות את היחס לזה, יכול להיות שיש איזה אמצעי פלא? יש הרגשה שאם כעבור שנה וחצי, שנתיים נתחיל ללמוד שוב את "הפתיחה", אז יחזור אותו מצב שניעצר באיזה רגע, ואז תופיע שוב ההרגשה שאתה מדבר ברף גבוה ולא ניתן להשיג אותך.

תשובתי: זה לא רף גבוה, אלה זה הרף הרוחני הנמוך ביותר ועלינו לעלות עליו. וזה שאתה לא מבין על מה מדובר, זה נכון. זה נעשה כדי שתבין, שאתה לא מבין שום דבר וצריך לשנות את ההתנהגות ואת היחס שלך כדי להבין משהו. הרי המשימה שלנו היא לצאת באופן כלשהו להרגשת הבורא.

אני כמובן, יכול להישאר באותה דרגה ולדבר אתכם על ספירות, פרצופים, עולמות וכולי, כאילו שזו איזו מכניקה, עבודה של האור. אבל המשימה שלי היא, להכניס את כל התלמידים שלי בצורה רגשית למה שכתוב, או לפחות לתת להם להבין שהם לא נמצאים בזה רגשית.

ואיך להיכנס לזה בצורה מפורשת? דרך קירוב בינינו ולא על ידי ישיבה פורמלית יחד בעשירייה. הם צריכים להשתוקק להתחבר בלבבות ובחיבור הזה להתחיל להרגיש את הבורא. זה לא פשוט. זה לוקח הרבה זמן, אבל זו הדרך ליציאה לעולם העליון. לשם כך ניתנו לנו החיים האלה. זוהי דרכה של חכמת הקבלה.

ואפשר גם ללמוד את חכמת הקבלה באופן פורמלי, תיאורטית נטו, ואפילו ללמוד לא אותה, אלא ללמוד את השימוש בה בעולם שלנו, כיצד העולם מתדרדר לאן שהוא ומה אומרת על כך חכמת הקבלה. כמו כן, אפשר להשתמש בחכמת הקבלה לאיחוד חיצוני ולהפצה. גם זה חשוב מאוד. אבל זו לא העבודה הפנימית ביותר של האדם.

אנחנו מכינים כמה דרגות. בדרגה הגבוהה ביותר נמצאים אלה שבקשר ביניהם יוכלו להתחבר עם הבורא ולהוליך דרכם את האור העליון, את האנרגיה העליונה, את תכונת ההשפעה והאהבה. לאחר מכן התכונה הזאת תעבור לדרגה נמוכה יותר, איפה שאנשים יכולים להתחבר ביניהם, אבל באופן ידידותי ולא רוחני. הם יתאחדו ויגלמו את המסה שלנו, של "בני ברוך".

מאחר והמסה הזאת עדיין לא עברה כולה את המחסום, והחלק הגדול שלה נמצא בדרגת העולם שלנו, אז היא תוכל להתחבר גם עם מסות בדרגות נמוכות יותר וגם עם עמים אחרים ולהסביר להם את תכונת האיחוד, עד כמה היא חשובה ואיזו הצלה היא מהווה עבור העולם שלנו. באופן כזה נתקדם. אבל עלינו לבנות את כל זה.

אני מלמד את כולם. את אלה שיוכלו להבין שבכל זאת הדבר החשוב ביותר, זה להתעלות מעל עצמך, לבטל את עצמך ביחס לעשירייה ובאופן כזה להתקשר עם הבורא שקובע את עצמו כדרגה הגבוהה ביותר. והשאר יעבדו בדרגות נמוכות יותר, אבל בכל זאת, לכל אחד יש עבודה משלו ועליו ליישם אותה. אנחנו נמצאים בשלב הזה של התפתחות האנושות.

מתוך שיעור שאלות ותשובות, 04.04.2019 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest