דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרגות שונות, מהות אחת

דרגות שונות, מהות אחת

"ובשר כי יהיה בו בערו שחין ונרפא: והיה במקום השחין שאת לבנה או בהרת לבנה אדמדמת ונראה אל הכוהן: וראה הכהן והנה מראה שפל מן העור ושערה הפך לבן וטמאו הכהן נגע צרעת הוא בשחין פרחה." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "תזריע", פרק י"ג, פסוקים י"ח – כ').

לבן, זה "אור חסדים", אדום זה "אור חכמה", כלומר, הקווים ימין ושמאל ההכרחיים לגילוי המהות של הרצון הזה.

"וראה הכהן והנה מראה שפל מן העור ושערה הפך לבן וטמאו הכהן נגע צרעת הוא בשחין פרחה." (תורה, ספר "ויקרא", פרשת "תזריע", פרק י"ג, פסוק כ"א).

הערה: בעיקרון, כאן חוזרים על מה שכבר דיברנו.

תשובתי: בתורה, בכלל, יש הרבה מאוד חזרות, מפני שכל המדרגות, שמהוות עשר ספירות, הן דומות זו לזו. אבל בפרשות שונות מדובר על דרגות שונות ולכן השפה כל הזמן משתנה. אבל המהות של הבעיה נשארת אחת, זה האגו, לכן הפתרון של הבעיה הוא גם כן רק אחד – לקבוע בדיוק מה מקולקל ולבקש, ולקבל מלמעלה כוח תיקון תואם.

שאלה: כל הזמן להחזיק במחשבות את התמונה הזאת, שבסרט נקראת "המערכה העיקרית", זה נקרא כוונה?

תשובתי: היא לא עיקרית, אלא מערכה רגילה, שחוץ ממנה אין יותר שום דבר.

אבל היא משתנה מפני שבמעבר מרצון אחד לאחר אתה נופל לתוך השימוש האגואיסטי, ואחר כך מתחיל לתפוס ולהבין את זה ולרצות לתקן אותם. אתה מחפש איך לעשות את זה, כאילו שאף פעם לא היה שום דבר. שוב אתה מוצא קבוצה, שוב בהתאם לסביבה נכונה אתה מתחיל לתקן את עצמך.

למעשה, כל פעם חוזר אותו הדבר אבל בדרגה חדשה, ולכן זה נראה אחרת לגמרי. לדוגמה, בבית הספר אני משָנה לשנה לומד גיאוגרפיה, ולכולם היה נדמה שכביכול חוזר שוב אותו הדבר.

אבל אני ראיתי עד כמה מתעמקים בשכבות של הלימוד: תחילה חלוקה רגילה למדינות ויבשות, אחר כך, גיאוגרפיה פיזית, טבע, אוכלוסייה, תעשיה של מדינות שונות. כלומר כל שנה נעשתה העמקת הדעה, על אף שבעיקרון החומר היה כביכול דומה. כך גם כאן. אנחנו לומדים את אותו הדבר.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי" 20.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לזהות את המהות של הרצונות שלי
רופא עליון
הספר הנצחי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest