דקדקנות

thumbs_05_100_wp1.gifשאלתה של שרה: כשמתקדמים בקבלה כפי שאני עושה אני מבינה את ההיגיון שבקיום מצוות בגשמי, אך מפריעה לי הדקדקנות בפרטים. מרוב מחשבות ופחדים לא לטעות שוכחים את העיקר.
תשובה: העיקר הוא הכוונה, וכל השאר – לפי מידת הרצון והאפשרות.

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/gxi9u

One comment

  1. רמח"ל/ספר קל"ח פתחי חכמה/פתח ח

    חלק א:

    א. יכולות הספירות ליראות בדמיונות אפילו הפכיים זה לזה, אם הדמיון היה עצמי בספירות, זה פשוט ששני הפכים אינם עומדים בנושא אחד, אך כיון שאינו אלא רצוני אין שום קושיא שיראו דמיונות הפכיים ממש, כי עתה רוצה הרצון העליון שיראה בדרך אחד, ואחר כך בדרך אחר. והנה זאת תשובה למה שנראה קשה בדברי הרב הקדוש זלל"ה בהרבה דרושים, שנראים דבריו סותרים זה את זה. והדבר הקשה מאד בענין מצב העולמות, שכמה לשונות סותרים זה עם זה. ומה שקשה יותר בזה, הוא ענין העגולים והיושר, שנמצאת עשייה במרכז, ולפי זה היה הקו באמצע העשייה, ועובר עד למטה ממנה. וזה אי אפשר להיות מכמה צדדים, כמו שהקשו כבר כל יודעי בינה. אך תשובת הענין הזה הוא, כי בהיות כל זה מראה נבואיי, היה יכולת במראה ליראות שני דמיונות הפכיים. ואין לך ביאור מספיק יותר לזה כמו החלום, וכדלקמן. וזה:

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest