דף הבית / קבלה ומדע / טבע / דע את העולם שבו אתה חי

דע את העולם שבו אתה חי

laitman_2010-04-11_1684_70.jpg

שאלה: איך אנחנו יכולים להפיץ את חכמת הקבלה לשלטון, לפוליטיקאים למיניהם? אנחנו הרי רוצים לשבור את אותן המסגרות, שמרכיבות את כל החיים שלהם.

תשובתי: בכלל לא. אנחנו לא נלחמים בשלטון, לא הורסים את הפוליטיקה והכלכלה, לא שוברים את אורח החיים הרגיל. אנחנו נלחמים רק בעד חינוך העָם, ולא יותר מזה. אני בעד להשאיר בעולם הכל כפי שהוא, ורק להוסיף לזה את העיקרון של ואהבת לרעך כמוך.

אין לי שום עניין, במה שנבנה עד עתה. שיבנו הלאה, לבריאות. בשבילי חשוב רק דבר אחד: האדם חייב לדעת, באיזה עולם הוא חי, לשם מה הוא חי וכיצד הוא יכול באמת למלא את עצמו, כדי להשׂיג מטרה, מבלי ליפול לתוך שקר עצמי ולא להחמיא לעצמו באמצעות כל מיני משׂחקים, שנותנים רק מילוי חלקי, זמני, ומסתיימים במוות.

אני לא מבטל שום דבר, לא יוצא נגד תוכניות ממשלתיות, נגד הבנקים, העיריות וכולי. אין לי עניין בשום דבר. תעשו מה שאתם רוצים. רוצים לגנוב, תגנבו, תתעסקו בשטויות. לא חשוב, אני בכלל לא מסתכל על כל זה. אני רק רוצה להוסיף חינוך.

חינוך, כדי לדעת באיזה עולם אנחנו חיים, כיצד הוא מתפקד, מה מניע אותו, מהי מטרתו, מה יהיה אם אנחנו נלך יחד עם התוכנית הזאת, ומה יהיה אם נסטה ממנה ונפנה לכיוון הנגדי. כמה ייסורים זה יביא לנו? אילו ייסורים בדיוק? האם זה שווה את זה או לא? אני רוצה שאנשים ידעו, יראו, בפני מה הם עומדים, כדי שיקראו נכון את המפה, ולא יותר מכך.

כל שאר העסקים של העולם נמצאים במישור אחר, איני מצטלב איתם כלל, המשׂרד שלי נמצא בקומה אחת מעליהם.

אנחנו נגיע לכך בכל מקרה. כי אנחנו הרי מרוקנים את המשאבים של כדור הארץ ומזהמים אותו. ולכן אנחנו צריכים לעבור מחברה צרכנית לחברה מאוזנת, במילים אחרות, להפסיק לעשות שטויות. אנשים זקוקים לדברים הכרחיים פשוטים: בית, עבודה, אוכל, בגדים וכולי. את זה צריך לספק לכל אחד, ואת כל השאר לחתוך, להפסיק לייצר מוצרים חסרי תועלת, להפסיק למדוד הצלחה על ידי תוצרת מוכנה. כי הרי התוצרת הזאת מרוקנת את כדור הארץ ומזהמת את הסביבה.

ולכן אתה תעבוד חצי יום לאספקת הנחוץ לקיום, ובשאר חצי היום אתה תשב ותלמד, ומפעם לפעם תעשה מבחנים. ורק על זה אתה תקבל משׂכורת.

כיוון שהאדם אינו יודע באיזה עולם הוא חי. הוא מסיים בית ספר, ולא תואם למציאות שבה הוא נמצא. הוא חי בתוך האשליה שלו, בניתוק מהעולם, ומתפלא על הצרות, שהוא בעצמו מזמין על עצמו. הן באות מפני שאנחנו, כמו ילדים קטנים, פועלים בעשיית נזק לעצמנו.

ולכן אני רוצה רק דבר אחד, להוסיף לך השׂכלה, והעיקר חינוך, שמהותו היא בתיקון היחסים ההדדיים בין בני האדם. אז אתה תהיה תואם לעולם, תהיה באיזון איתו, אתם תהפכו לשלם אינטגראלי, שזה מהווה את צו השעה היום. כל האלמנטים צריכים להיות מחוברים בצורה נכונה עם המנגנון הכללי, עם רשתות טבעיות של קשרים הדדיים, ואתה אפילו לא יודע על כך.

זה מה שאני מדבר עליו. נכון, חינוך כזה ישנה את האדם, אך זה יתרחש בהדרגה, כאילו בפני עצמו. אני לא נלחם עם טבע הדברים, אני רק מסביר לך על העולם, מראה לך היכן אתה חי, וכתוצאה מזה, אתה משתנה. מפני שהעובדות נמצאות לפניך, מה תעשה. אין לנו מה לעשות: בכך שנבחין ונראה את החוקים הבלתי משתנים, ניקח אותם בחשבון.

לא תתקן שום דבר בלא שיקול דעת. מפני שבני אדם מתנהגים לפי האופי שלהם. האם אתה יכול לתקן אותו? ההרס טמון בטבע האדם, ועד שלא תיתן לו את החינוך הנכון, עד שהוא לא יראה בעליל, שהוא מסתכן באובדן חיים, הוא לא יעצור. ולראות את זה הוא צריך בצורה מוחשית, כאילו שהמוות כבר ניצב בפתח. וזוהי ההשׂכלה וזה החינוך, שדרוש לנו.

אחרת אנחנו לא נשׂרוד על כדור הארץ. המחקרים מאשרים זאת. ואין אמצעי אחר, חוץ מחינוך. לא צריך להטיף מוסר לאנשים, עד כמה הם טובים או רעים. הם כאלה, כפי שהטבע יצר אותם. הם לא יכולים לגנוב פחות, לשקר פחות, פשוט לא מסוגלים. על זה נאמר: "לך לאומן שעשני". הבורא מלכתחילה אומר לך: "בראתי יצר הרע". הרי אתה לא מתכוון לבוא אליו בטענות על מה שנברא?

ויש לך רק תרופה אחת: "תורה תבלין", במילים אחרות, שיטת החינוך הקבלית.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 27.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חוזרים לבית הספר
מהיכן יתחיל החינוך החדש?
אפשר להסביר הכול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest