דף הבית / חינוך, ילדים / דעותיהם של פילוסופים

דעותיהם של פילוסופים

נ. אלייבה: "יש לראות בחינוך מנגנון תרבותי-חברתי, שמווסת, מכוון ומשכלל את תהליכי התפתחות האדם".

ל. סטפאשקו: "בחזון הזה של החינוך הדגש הוא על "עיצוב" הפרט. "עיצוב" הוא שילוב בין למידה ללימוד, חינוך וחינוך-עצמי, פיתוח והתפתחות, התבגרות וחיברוּת".

ב. גרשונסקי: "עיצוב האישיות הוא המטרה והערך העליון של החינוך. הנופך האנושי של המדעים והחינוך בזמננו מציב מטרות וערכים חדשים עבור החינוך. דווקא העיצוב, הכוונון או השינוי של התודעה, הן של הפרט והן של החברה, מהווים את הערך העליון והמטרה של החינוך על כל צורותיו".

ו. סטפין: "לרוב משברים מופיעים לא רק בצורה של הרס הציוויליזציה, אלא גם כשינויים בציוויליזציה, חיפוש אחר סולם ערכים תרבותי חדש ודרכים חדשות להתפתחות תרבותית. החינוך של ימינו צריך להתאים לשלב ההתפתחות האחרון של המדע, עליו לאפשר לאדם להרגיש עצמו כחלק מהטבע. השקפת העולם משתנה כמו האבולוציוניזם. נוצרת פרדיגמה חדשה, שבשילוב בין אבולוציוניזם וסינרגטיקה, נמצאת בבסיסו של גילוי מנגנוני הבריאה מחדש של הטבע וההוויה היצירתית של האדם והטבע. במסגרת הפרדיגמה החדשה, הטבע והאדם הינם בוראים, והאבולוציה רוכשת משמעות של אבולוציה יצירתית".
מקור:
http://spkurdyumov.narod.ru/alieva1.htm
ידיעות קודמות בנושא:
ʺדרושים 'זעזועים טקטוניים' במחשבהʺ
קמרון: צריכים דחוף לתקן את החברה
חינוך גלובלי בעולם גלובלי

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/uMOuY

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest