דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / להיות מקובל / דמותו של מקובל מודרני

דמותו של מקובל מודרני

שאלה: תתאר את דמותו של מקובל מודרני. בעבר מקובלים ישבו במערות, כמו הרשב"י, לימדו בלילות והסתתרו מרדיפות. ביניהם היו גם מלכים: דוד המלך, שלמה המלך. המורה שלך הרב"ש לימד בשקט אצלו בבית הכנסת. לבעל הסולם היו מעט מאוד תלמידים. מיהו המקובל המודרני?

תשובתי: להיות מקובל בעבר משמעותו להיות מנודה, גולה, נרדף, מושפל או להסתיר את העובדה שאתה מקובל.

בזמנינו המקובלים לא יכולים להרשות זאת לעצמם, מפני שנדרש תיקון של העולם. כלומר העולם עצמו דורש, שהמקובלים "ייצאו מתוך עצמם", יתחילו להפיץ בגלוי את חכמת הקבלה, לצעוק מכל הפינות, הצמתים והכיכרות, לקרוא אליהם את בני האדם. אחרת העולם מתדרדר במדרון ויכול להיות שכבר לא יהיה ניתן לעצור אותו. לכן המקובלים רוצים להורות על כך.

מקובל מודרני, זה אדם מפותח ומשכיל. הם תמיד היו מפותחים ומשכילים, אבל בעולם המודרני מפותח ומשכיל, זה מי שמשתמש בכלים של העולם המודרני, כלי תקשורת וכל השאר.

שאלה: כלומר מקובל יודע מה מתרחש ועוקב אחרי זה?

תשובתי: בוודאי. מקובלים תמיד היו כאלה. מתוך קריאת כתביהם אנחנו רואים, שכתב אותם לא איזה אדם מסוגר בתא שלו שמנותק מכל העולם, אלא אדם רציני מאוד שמבין ויודע הכול, חוקר הכול ויכול להסביר ולהראות הכול באופן מדויק. לכן לא צריך לתאר את המקובלים ככאלה שכביכול חיו בפינות, סגורים והסתתרו. אפילו מבלי לצאת מהפינה שלהם, הם ידעו טוב מאוד מה נעשה בעולם, גם ללא האינטרנט של היום.

ההבדל בין מקובל מודרני ומקובל מהעבר הוא כפי שכותב בעל הסולם במאמרו "עת לעשות" ובכתבים אחרים, שעלינו לגלות את חכמת הקבלה לכולם, לחלוטין, ללא קשר למין, לאומיות, או השתייכות שלהם. כלומר לצעוק לכולם, לשכנע את כולם, שחכמת הקבלה הכרחית לשמירת השלום בעולם. אחרת אנחנו בכל זאת נגיע לאיחוד, לְמה שחכמת הקבלה מדברת עליו, אבל בדרך נוראית, דרך הכרת הרע בצורה של מלחמות, השמדות וכדומה.

שאלה: לְמה קורא, על מה צועק מקובל?

תשובתי: על כך שבני אדם לא רוצים לשמוע ולא רוצים להרחיק את עצמם מדרך הרע, כדי להשיג את הטוב, ולא ללכת בדרך שבה האגו דוחף אותם. בני אדם צריכים לפחות במקצת להקשיב למקובלים. עליהם להבין שאם הם ינהגו כך בסלחנות כלפי הטבע שלהם, זה לא יוביל את העולם לעתיד טוב, אנחנו כבר עכשיו רואים. מקובלים מבינים את טבע האדם, ואת שיטת התיקון לטבע הזה. עם זאת, קיימת אפשרות להביא את העולם לטוב בדרך טובה. את זה כל המקובלים רוצים.

וזה הכול. שיתמזל מזלנו!

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 18.12.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest