דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / דמויות של פורים : אסתר

דמויות של פורים : אסתר

אסתר, זהו כוח סודי שמקשר בין המלך והיהודים. "מלך" הכוונה היא לבורא, שממנו יוצאים שני כוחות: מצד אחד כוח "מרדכי", ומצד שני, כוח "אסתר". שני הכוחות האלה מתקנים את היהודים, כדי שבמצבם המתוקן הם יוכלו לעמוד כנגד כל בבל.

היהודים, יצאו בפעם הראשונה מבבל תחת הנהגתו של אברהם, כאלף חמש מאות שנה לפני הספירה. כעבור אלף שנה הם שוב מצאו את עצמם בבבל, ואז מרדכי, בעזרתה של אסתר, הוציא אותם משם.

אסתר נשארת בבבל ונולד לה בן מהמלך אחשוורוש, שבהמשך עוזר ליהודים לבנות את בית המקדש השני. העובדות ההיסטוריות הללו מתוארים בצורה יפה מאוד במקורות.

אסתר, זו דוגמה טובה מאוד לאישה יהודייה שמקריבה את עצמה. היא צנועה, שקטה, חכמה, רואה את הנולד ונותנת עצות נכונות לכל העם. כשהעם מבצע את עצותיה, הוא משתחרר מהאגו. שמה של אסתר נובע מהמילה "הסתרה", הסתר, הוא גם מסמל את הכוח הנשי הנסתר שקיים ולכן אנו חייבים לחפש אותו בדורנו.

אסתר, זו דמות מקבצת של הכוח הנשי הנכון, שקיים בעם בדיוק כמו גם מרדכי. בעזרת שני הכוחות הללו, שהבורא מעניק לנו, דרך הדמויות הללו, בהתלבשותן בכוחות הטבע, הוא מנהל אותנו, מקרב אותנו, הופך אותנו לעם, כי בבבל היינו פשוט אוסף אנשים. אולם ברגע שאנחנו הופכים  לעם, הבורא מוציא אותנו מבבל.

בזמנינו, אין צורך להוציא אותנו משום מקום במובן הגשמי, אלא רק במובן הרוחני. לשם כך עלינו להתאחד, כדי להוות רשת אחת יחידה, שבתוכה נגלה את הבורא ונציג זאת לכל העולם.

אמנם חסרים לנו אותם שני כוחות אסתר ומרדכי, אבל הם קיימים בנו והיום ארגון "בני ברוך" מגלה אותם. חכמת הקבלה כבר מגולה כשיטה, שאותה רצו בזמנו מרדכי ואסתר להציע לעם. אם רק נוכל לפנות אל העם  שנמצא בדרגה האגואיסטית העצומה הנוכחית שלו, והוא גם יקשיב לדברים, אז הוא יוכל להתאחד, וכולנו נצא מהגלות הרוחנית. אז, ייפתחו השמיים, הבורא יתגלה ואומות העולם יפנו אלינו ויעלו אותנו לירושלים הרוחנית.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל ליטמן", 14.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest