דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דירה בעולם אין סוף

דירה בעולם אין סוף

laitman_2009-07_0229_70.jpg

שאלה: על חג הסוכות נאמר: "צא מדירת קבע ושב בדירת ארעי". אך איזה אדם נורמאלי יעזוב דירה קבועה ונוחה ויעבור לגור בדירה זמנית?

תשובתי: בכל מקרה יחייבו אותנו להחליף את המגורים האגואיסטיים שלנו, אם נרצה בכך או לא. כמה שהדירה תיראה לך בטוחה כעת, ידוע לכל שהיא זמנית וכולם יעברו לגור בדירה אחרת. חכמת הקבלה מציעה לך מראש "לצאת מדירת קבע", אשר נראית כל כך בטוחה ולעבור "לארעי".

האגואיזם שלנו מצייר את העולם שלנו כקבוע, אך על ידי לימוד חכמת הקבלה אנחנו מגלים את היחסים בין העולמות באופן שונה: עולם ההשפעה הוא הקבוע, למעשה זהו עולם אין סוף שבו האדם מתאחד עם הבורא ומשׂיג נצחיות ושלמות. ואנחנו כמו ילדים קטנים, מחוברים למקום הרגיל שלנו, מפחדים להתרחק ממנו, לעזוב איזה צעצוע אהוב, אפילו בתור מבוגרים קשה לנו להיפרד מההשקפות שהתרגלנו אליהן ולהסתכל על העולם בצורה אחרת.

ההבדל בין דירת קבע לדירת ארעי הוא בזה שאני מנסה בעזרת הסביבה החדשה להתנתק מהסביבה הקודמת שנקראת "דירת קבע". בסביבה הקודמת אני נמצא תחת לחץ אמצעי התקשורת, דעת החברים בעבודה והשכנים, התחייבויות להיות כמו כולם, לחשוב כמו כולם. אני תלוי בהרבה גורמים שקובעים את "דירת הקבע" שלי – אני חייב לכולם, אני מסתובב כמו כולם. זה מובן ומוסכם על כולם.

פתאום דירת הקבע הזאת נראית לי כמקום סגור שממנו לא ניתן לצאת! אני מתחיל לראות את עצמי מהצד, את החיים הקבועים האלה שכבר עומדים עוד מעט להסתיים. תחת ההשפעה החדשה של הספרים ודעת הקבוצה, אני יוצא בהדרגה מ"מרדף החיים" ורואה את "דירת הקבע" (המצב) באור העליון, במנוחה המוחלטת שלו, בעולם הזה ובעולם הבא, כעת.

מתוך שיעור על מכתבו של בעל הסולם, 22.09.2010

רשומות קודמות בנושא:
צא מבית הקבע ושכון בסוכה
לחג הסוכות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest