דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דור, שהרעיון מחכה לו

דור, שהרעיון מחכה לו

שאלה: ישראלים דוברי רוסית עברו הרבה, ושינו באופן קיצוני את כל חייהם. הם התאספו כאן כמיליון איש. האם יש בהם משהו מיוחד?

תשובתי: אני חושב שאנחנו צריכים באמת להתחיל לעבוד איתם באופן רציני. בעצם, זה תמיד היה כוח החלוץ של האנושות. יוצאי רוסיה שהתפזרו במדינות השונות, בכל מקום פיתחו את התרבות והמדע, בכל מקום שימשו כ"מנוע של התהליך".

שאלה: כלומר, אתה סבור שהם יכולים לפוך להיות כאן יסוד לפריצה כמו בכל העולם?

תשובתי: אני מקווה שכן. אבל לא אותו הדור שמימש את המעבר לכאן. ממנו רק מעטים מוכנים לפריצה, מאות, אולי אפילו אלפים, אבל לא מיליון. אבל אני חושב שילדיהם, למרות שבינתיים זה לא נראה, יהפכו להיות דווקא אותם השותפים והעמיתים שלנו שבאמת יובילו את המדינה ואת העולם קדימה.

נכון להיום, רבים עדיין לא "עברו את המחלה" של האידיאלים הקודמים, הם עדיין מחשיבים כגורם מכריע את העליונוּת הכוחנית, את הידע הטכני, הנשק, הכסף, וכן הלאה.

הדור הזה עדיין לא התאכזב לגמרי מהיסודות הקודמים, עדיין דואג להיווצרות, הוא עדיין צריך לראות סופית שאין יותר היווצרות, שחייבים לחשוב על יסוד אחר, לא פרגמאטי נטו, אלא על יסוד רעיוני, שלא חדור בכוח החומר אלא בכוח הרוח. ואז אפשר יהיה לדבר עם האנשים.

אבל בינתיים הרוח של הקפיטליזם הפרימיטיבי והקטן עדיין חיה בחלק מהם. והאחיזה בחיים הפשוטים וצרי האופק, הורגת. אני לא מאשים אף אחד בשום דבר, אני מרגיש את זה גם לפי עצמי וגם לפי הקרובים שלי שעברו את אותה הדרך. אבל בכל זאת יהיה צורך להתעלות מעל זה.

כי אנחנו עָם של רעיון. ואני מקווה שהילדים שלהם כבר יוכלו לקבל את הרעיון הזה, להרחיב את האופקים שלהם מעבר לצרכים הרגילים והיומיומיים שלהם.

מתוך התוכנית "בבל אתמול והיום", חלק 8, 24.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חותם של חוסר היגיון
להפוך להיות חלק פעיל של המערכת הכללית
המקום הבטוח ביותר על פני כדור הארץ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest