דור ה – Y

שאלה: עכשיו, את שוק העבודה ממלא מה שנקרא "דור ה- Y", או "דור ה- GOOGLE". אלה הם אנשים שנולדו בזמן קריסתה של ברית המועצות ומהווים דור אחר לגמרי, הם גדלו בתקופה של פעולות טרור, אסונות נוראיים, התפתחות האינטרנט והטכנולוגיות הספרתיות.

מעבידים רבים לא יודעים כיצד להקנות מוטיבציה לאנשים אלה, מפני שהם לא מביטים על יום המחר, אלא רוצים הכול "כאן ועכשיו". אלה הם אינדיבידואליסטים גדולים מאוד, שנוטים להיות אחראים עבור חלק העבודה הצר שלהם ומייד לקבל עבור זה שכר. איך אפשר להקנות להם מוטיבציה?

תשובתי: בשום צורה. אתה שואל אותי על פתרון מבלי לקחת בחשבון שצריך לשנות את בני האדם. אם אנחנו לא נשנה אותם, אז לא נוכל לעשות כלום. זהו דור נפלא שמוכן לשינויים. הוא התנתק מהעבר ולכן נוצר פער רציני מאוד בין הדורות.

לכן אני רואה ברוסיה פרספקטיבות גדולות בהשוואה למערב, כמובן שבהשוואה לאמריקה, איפה שיהיו בעיות גדולות מאוד, אסונות נוראיים, בריקאדות, פאשיזם, כל מה שרק אפשר.

ברוסיה אפשר לעשות את זה בדרך אחרת לגמרי, מפני שנוצר פער בין הדורות, והדור הנוכחי גדל כביכול ללא קרקע, כאילו שהוא תלוי באוויר.

במערב, האינדיבידואליזם האמריקאי ואפילו האירופאי גדל במשך הדורות. הוא נמצא בתרבות שלהם ובדת שלהם.

ברוסיה יש דת אחרת, תרבות אחרת. וכמה שהרוסים לא ייראו אינדיבידואליסטים, הם נבדלים מאלה שבמערב. אי אפשר להשוות ביניהם, אף על פי שחיצונית הם דומים ל"מגניבים".

העניין הוא, שאין להם שום בסיס שאפשר היה להישען עליו, רק מכאניקה פנימית התנהגותית ולא יותר מזה. שימוש בחינוך אינטגרלי, שמבוסס על הדגמה של חוקים ומגמות ברורות של הטבע, חוקים של ההתפתחות שלנו על סמך מחקרים מדעיים, שחוקרת מה קורה איתנו היום – את הבסיס הזה צריך לתת להם. ואז אנחנו נוכל מהר מאוד למצוא איתם שפה משותפת.

במה הבעיה שלהם? אין עבר ואין עתיד! והם צודקים, עבורם קיים רק "היום".

אם אנחנו נסביר להם: "הנה העבר, זה ההווה, וזה העתיד. תראה איך הכול מתנהל?!", אז אנחנו ניתן להם "סוס" שאותו הם יוכלו לאכוף ולהתקדם.

אנחנו נראה להם, ש"מחר" בכל זאת קיים ואיך צריך "להיכנס" לשם. חוץ מזה, אלה שהם כבר בני שלושים, מהרהרים: "מה יהיה בעוד חמש, עשר שנים?". גם אותם צריך לקחת בחשבון. על החומר הזה צריך לעבוד.

הם מרגישים שבאמת אין להם שום בסיס, פני שאותם היסודות שהם החשיבו ככאלה שאינם ניתנים לשינוי, מתחילים עכשיו לקרוס במערב.

לכן הם מקופחים כפליים בהכל: לא רק העבר והעתיד, אלא גם ההווה, אין לו שום יסודות. אם אנחנו נראה להם את כל הרבגוניות האינטגרלית, כיצד זה זורם בכל המטמורפוזה של המידע, אז נוכל להביא אותם לתפיסה חדשה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות כוח האדם", תוכנית 3, 06.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
צורך אוניברסלי
במהירות לציביליזציה חדשה
הנפש הרוסית המסתורית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest