דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / דוגמה של מסירות בשרות

דוגמה של מסירות בשרות

תפקיד המדריך הרוחני הוא לחבר את התלמיד אליו, כך שהתלמיד ביגיעה שלו יוכל לעלות כל פעם ולהתקרב לדרגה של רבו. המורה, שמסביר מהמדרגה שלו, עושה כמה "תחנות ביניים", פעולות בדרך של התלמיד אליו.

כך אנחנו, כאשר מסבירים לילדים, אנחנו מתאימים את עצמינו אליהם, אפילו משנים את הקול, תלוי אם זה בן או בת, ילד בן שנתיים או בן שבע – הכול משתנה בהתאם לזה.

לתלמידים יש הזדמנות לשמוע סיפור, הסבר של המורה, ולעבוד איתו בצורה חיצונית, כלומר, להבין ולהרגיש אותו, לקלוט אותו בפנים ולצרף אותו למה שהוא כבר חווה קודם, לעבד אותו, לבנות שכבה ועוד שכבה של ידע ורגש חדשים מעל זה שהם כבר רכשו בתהליך הלימוד הקודם.

זה נקרא "ללמוד חכמה". אבל בלימוד תורה צריך להידבק במה שיש למורה ולהשתדל להיות באותו המצב. כלומר, לא סתם לשמוע את מה שמשתלשל אליו מלמעלה, אלא להשתדל לעלות לאותה הדרגה, לפחות במשהו לאחוז במורה.

ניתן לעשות זאת על ידי מה שנקרא "שימוש" במורה, כלומר, לעשות כל מיני פעולות שהמורה ממליץ עליהן. בעיקר זה קשור לקבוצה והפצה. זה נקרא "לשרת" את המורה.

במה עוד אתה יכול לשרת אותו? – רק בזה שאתה עוזר לו לממש את השיטה. רואים את זה בדוגמה של משה ויהושע בן נון. יהושע עזר למשה לסדר ספסלים בבית המדרש ולטפל בתלמידים שלו. והתלמידים של משה היו חכמים גדולים, מנהיגי העם שלמדו אצלו יום יום במשך ארבעים שנות ההליכה במדבר. הם לא סתם הלכו במדבר, הרי את כל מדבר סיני אפשר לעבור מקסימום בשבועיים, גם עם הצאן, הנשים והילדים. אבל הם הלכו ארבעים שנה. כלומר, הם הלכו קצת, ואז ישבו באיזה מקום כמה חודשים או אפילו שנים, אחר כך שוב הלכו ושוב עצרו לזמן רב.

כך הם למדו והתקדמו ברוחניות, ובהתאם לזה גם בגשמיות. ובדרך הם למדו, הרי העיקר זה לרכוש על ידי הלימוד את דרגת ה"בינה", כי בלעדיה אי אפשר להיכנס לארץ ישראל. ישראל – זה "בינה", "ישר-אל", ולהתחיל לקשור את ה"בינה" עם ה"מלכות", זה כבר נקרא "להיות בארץ ישראל".

כתוב, שיהושע לא למד, אלא רק עזר למשה לסדר את כל תהליך ההפצה בקרב אותם המקובלים שהיו בקבוצת משה ובקרב העם, אם להשתמש במונחים שלנו. ודווקא על ידי זה שהוא זכה לעזור למשה ללמד ולהפיץ, הוא זכה להיות מנהיג העם אחרי משה.

בשבילינו זאת דוגמה מאוד ברורה ובולטת שאדם מגיע לרוחניות לא על ידי חכמה, אלא על ידי המסירות לדרך של רבו. כאשר אתם יוצאים עכשיו להפצה ומשתדלים להפיץ את התורה לעם ישראל ואחר כך לעולם, אתם בעצם עושים את העבודה הנחוצה. זה מה שעשה יהושע.

מתוך השיעור על המאמר של הרב"ש, 14.04.201

ידיעות קודמות בנושא:
עזרה חיצונית למען קשר פנימי
עשה לעצמך מזל טוב
העברה מאדם לאדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest