דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / דגלי שניים עשר המחנות

דגלי שניים עשר המחנות

על הדגל העיקרי של יהודה, האותיות הראשונות של שמות שלושת האבות, אברהם, יצחק ויעקב. הכתובית על הדגל העיקרי של ראובן כללה את האותיות השניות של שמות אבותינו. על הדגל העיקרי של אפרים היו כתובות האותיות השלישיות של שמות אבותינו.

הדגל מציג את התכונה העיקרית של כל קבוצה משניים עשר השבטים, שיוצאים בקשר נכון ביניהם כדי להפוך לתכונת השפעה את האגו היותר ויותר שוצף שכל הזמן מתגלה בתוכו.

לכן אי אפשר לבלבל את הדגלים או לשנות את מיקומם, הם צריכים לנוע בהתאמה זה לזה. כמו שהגוף של האדם מתקדם תוך כדי התחשבות במוטוריקה שלו, כך צריכה להתקדם הנשמה הכללית, כך שמעכלת ומתקנת בצורה נכונה את האגו שמתגלה בה מאז חטא אדם הראשון. באופן כזה, הנשמה הכללית צריכה כל הזמן להפוך את האגו לתכונת ההשפעה והאהבה.

על הדגלים חרוטים המון שמות וצירופי אותיות, שמסמלים רצף נכון בתיקון התכונות. כל התכונות מקושרות הדדית, אבל העיקר הוא שאין ביניהן אף תכונה אחת רעה. נניח שאתה גנב או שקרן או בוגד, האם יש בזה דבר טוב? אם לוקחים עשרה גרם של שקר, עשרים גרם של גניבה ושלושים גרם של בגידה, מערבבים נכון ומתקנים לההיפך, אז תתקבל המדרגה הבאה. כלומר, שילוב נכון של אותיות (כלים) לפי ג' קווים, נותן הדרכה מדויקת איך להתקדם קדימה שלב אחר שלב בתיקון של האגו השבור שלנו.

התיאור על הדגל של כל מחנה מסמל איזשהו חלק של הנשמה הכללית. כל אחד יודע איך לשלב בצורה נכונה את עצמו עם כל השאר, כדי להתקדם קדימה צעד אחר צעד. נניח, בקבוצה שמורכבת מעשרה בני אדם כולם חייבים בצורה נכונה, בתיאום זה עם זה, לרקום בסיס משותף להתגלות של תנאים יותר ויותר גדולים של גילוי הבורא. דווקא באופן כזה מתממשת ההליכה בת ארבעים שנה במדבר.

שאלה: האם ישנו הבדל בין האות הראשונה, השנייה ושאר האותיות של השם על הדגל?

תשובתי: ודאי. אבל העניין הוא שהן מתמקמות בדיוק כמו שם בן ארבע האותיות של הבורא "י' – ק' – ו' – ק'". וגם אם אלה הן אותיות אחרות, הן מחליפות בסדר פרטי את השם שלו. כתר וארבע אותיות, זה היסוד (עשר ספירות) של הכלי הרוחני. אי אפשר להשיג את תכונת ההשפעה והאהבה במלכות, אם לא קודמות לה תשע הספירות הראשונות. זה אומר, שהשפעה חלוטה בספירה הראשונה, כתר, צריכה לעבור כל מיני עשרה מסננים, שינויים בכל מיני תכונות של האגו, עד שהנברא ישיג את השלב האחרון, שיאפשר לו להתממש בתכונת ההשפעה, כך שמעלה את עצמו עד לדרגת הבורא.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 31.12.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest