דבר חדש

בעל הסולם, מאמר "ששים רבוא נשמות":

"אמרו, שיש ששים רבוא נשמות, וכל נשמה מתחלקת לכמה ניצוצין. וצריך להבין, איך אפשר שהרוחני יתחלק, כי מתחילה לא נבראה רק נשמה אחת – נשמת אדה"ר.

ולענ"ד, שבאמת אין בעולם יותר מנשמה אחת. ואותה נשמה מצויה בכל בני ישראל, אצל כל אחד ואחד בשלמות, כמו אצל אדה"ר. כי הרוחני לא יבא בחיתוכים וחילוקים, שזה דווקא מגדרי הגשמיים. אלא מה שאמר שיש ששים רבוא נשמות וניצוצי נשמות, נראה שזה מתחלק בכח גופו של כל אחד ואחד. דהיינו, בתחילה הגוף חוצץ ומונע זוהר הנשמה ממנו מכל וכל, ובכח התורה והמצווה נזדכך הגוף, ולפי המדה שנזדכך, באותו השיעור מאירה הנשמה כללית עליו."

במציאות קיים רצון אחד. האור ברא את הרצון ופועל עליו: עושה בו "צמצומים", "מסכים", "פרצופים", "עולמות"… הרצון נשאר אותו רצון, וה"עולמות" זה מהמילה העלמות מהאור בתפיסה ובהרגשה. בדיוק כמו שמסתכלים על העולם ללא משקפיים, העולם נראה מטושטש. כך גם ה"עולמות" הרוחניים, אלה תמונות יותר ויותר ברורות ומדויקות שמתגלות על ידי "משקפיים רוחניים" שאותם אני מחליף על ידי זה שמתקן את עצמי, עד שמגיע לעולם אין סוף, כלומר עד התיקון השלם.

לכן, העניין כאן הוא בתפיסה האישית בלבד, ולא במציאות החיצונית שקיימת בפני עצמה. תמונת העולם תלויה באדם המשיג.

לכן, בכללות, ישנה נשמה אחת, רק שכל אחד תופס אותה לפי דרגת ההכנה שלו. אנחנו תמיד נמצאים באותו המקום, באותה המערכת, אלא שכל אחד מחובר אליה רגשית ושׂכלית, בהשגה ובהבנה, במידה שונה. באופן דומה, תינוק שנולד נמצא בעולם שלנו, אבל בקושי מבחין במשהו, אלא רק כעבור מספר חודשים, ומזה רק כמה פרטים מהתמונה. הוא גם נמצא כביכול באיזו העלמה, שבחלק מסוים הוא בהסתרה ובחלק מסוים הוא בגילוי, מה גם, שתחילה ההסתרה הרבה יותר גדולה מהגילוי.

באופן כזה, במידת ההתקדמות, ההתפתחות, לאדם מתגלה יותר ויותר טוב אותו המקום שבו הוא נמצא מלכתחילה. לכן אנחנו לא מדברים על משהו חדש, אלא על גילוי שקיים בתפיסה שלנו. ולכן כל ההתפתחות היא כדי לעורר, לבנות, להכין בתוכנו כאלה כלֵי קליטה, או "כלים" שיהיו רגישים לגילוי של המציאות הנצחית הקבועה.

וזוהי ההנחה הראשונה שלנו, שבעולם קיים רק מצב אחד או נשמה אחת, רצון של "מלכות דאין סוף". ואנחנו במידה יותר קטנה או יותר גדולה משיגים את המצב הזה, שכאילו מסתכלים עליו דרך סוגי "משקפיים" שונים, שקובעים את דרגת הקִרבה שלנו אליו.

מתוך שיעור בנושא "הכנה לכנס בסנט פטרבורג", 05.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הרבה ניצוצות, נשמה אחת
הפרי האסור: הניסיון השני הכושל
ההשתקפות המחולקת של האיחוד

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/IS5NK

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest