דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / דבר גדול וראוי לפרסמו

דבר גדול וראוי לפרסמו

בעל הסולם, מתוך "הקדמה לתלמוד עשר הספירות: "ולפי"ז, יש לשאול, א"כ, למה זה חייבו המקובלים לכל איש ללמוד חכמת הקבלה, אמנם יש בזה דבר גדול, וראוי לפרסמו, כי יש סגולה נפלאה לאין ערוך, לעוסקים בחכמת הקבלה, ואע"פ שאינם מבינים מה שלומדים, אלא מתוך החשק והרצון החזק, להבין מה שלומדים, מעוררים עליהם את האורות המקיפים את נשמתם."

רבים שואלים, בשביל מה צריך ללמוד? לא כולם נמשכים ללימוד, רוב האנשים בכלל לא אוהבים ללמוד. ובמיוחד שכל יום צריך ללמוד את אותו הדבר, בלי לראות לפניך את עולם הרוחני, בלי להרגיש את החומר הזה. כל זה נכון, אבל אנחנו לומדים בשביל למשוך על עצמנו את "האור המקיף".

זה האמצעי היחיד שהוכן עבורנו על ידי החכמים מתקופת התלמוד, שנתנו לנו את כוח התורה במקום הייסורים בשביל שנתקן את האגו שלנו, את היצר הרע. בעזרתו אנחנו מחלישים בהדרגה את הכוחות של האגו שלנו, פעם אחר פעם, בעליות וירידות, מגלים שכבה נוספת שלו ומנטרלים את הכוחות שלו.

כך אנחנו מתקדמים עד שמתקנים איזשהו חלק מהטבע שלנו בזכות ההכנה הנכונה, והיא מתחילה להיות מוכנה לקבל את "האור המקיף" שמגיע כבר כ"אור פנימי". בזכות "זיווג דהכאה" וכוונה נכונה, האור מתפשט לתוך ה"כלים" הרוחניים. "כלי", בעולם הרוחני זה כוונה על מנת להשפיע, "אור חסדים". בצורה כזאת אנחנו כבר מתחילים לקבל את האור.

המקובלים כתבו ספרים אחד לשני, זאת אומרת, בשביל אנשים שמבינים את המשמעות הרוחנית, שיכולים להשתמש בטקסטים האלה בשביל למשוך את "האור הפנימי", כדי באמצעותו לגלות את הקשרים בין הנשמות המתוקנות של האנשים שחיו בדורות השונים, בתקופות השונות, ובצורה כזאת להביא יותר אור, התעוררות לכל הרצונות המתוקנים.

הם חשבו גם עלינו, על אלו שמשתוקקים לגלות את האור העליון בשביל ההשפעה, אבל בינתיים אנחנו לא מסוגלים לעשות את זה בגלל חוסר הכוונה הנכונה, הארגון. אם אדם מסוגל לתת יגיעה בכוונה נכונה, נקייה, להשתוקק להבין את מה שבינתיים לא מובן לו, הוא מעורר על עצמו את ההשפעה של "האור המקיף".

בשביל השפעה כזאת לא נדרשים כוונה נכונה והתגברות אמיתית, צמצום של האגו, "מסך", אור חוזר, כי "האור המקיף" מגיב לכל התעוררות קטנה של האדם להשפעה. לכן המקובלים נותנים לנו עצות, קודם כל להתחבר בינינו. אנחנו מקבלים "כלי שבור" בהתחלה וחייבים לעבוד על איך לחבר אותו, להשיג ערבות הדדית, ביטול עצמי, להתכלל אחד בשני ולעורר, לחזק, לתמוך אחד בשני, לא לתת ליפול או לברוח מהעבודה הזאת, שנראה שהיא לא מביאה לתוצאות.

במידה שאנחנו מבצעים פעולות פיזיות הכי פשוטות, אנחנו מעוררים על עצמנו את "האור המקיף". כי העולמות הרוחניים והגשמיים לא קיימים בנפרד זה מזה, יש רק מציאות אחת. ולכן כל פעולה שאנחנו עושים בצורה אינסטינקטיבית או בכוונה, אם היא ברמת החי, בשביל שיפור המצב הבריאותי, או של מצב יותר גבוה כבר, עם כוונה, כל הזמן מעוררים "אור מקיף".

אנו חיים רק בזכות "האור המקיף". אפילו העולמות של הדומם, הצומח והחי חיים בזכות "האור המקיף", שבצורה אוטומטית הופך לכוח החיות הפנימי שמספק את החומר באנרגיה בשביל הקיום. אבל אדם חי רק בזכות "האור המקיף", מעורר אותו על ידי הרצונות שלו, ולכן הכול תלוי בהכנה.

מתוך שיעור "הקדמה לתע"ס", 23.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תופעת האור
כל האמת על האור המקיף
כיצד להרגיש את האור המקיף?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest