דף הבית / אקטואליה / למה ילדים נהפכים למחבלים?

למה ילדים נהפכים למחבלים?

שאלה: איך אתה מסביר את זה ששתי בנות ערביות, בנות 14 ו-16, הופכות פתאום למחבלות והולכות להרוג בני אדם?

תשובתי: זה קורה בהשפעת האידיאולוגיה של ארגון דאע"ש – המדינה האיסלאמית, שמסוגלת למשוך מסות גדולות של בני אדם. מה שלא הצליחו לעשות לפניהם המהפכנים הרוסים בשנת 1917, להוביל אחריהם את כל העם, אלא רק מעגלים קטנים. הבעיה היא, שביסודם של הקיצוניים המוסלמים נמצא כוח החיבור והאיחוד. הם רוצים לבנות מדינה אחת כוללת, שמקושרת למטרה אחת ויחידה, באידיאל אחד, שבו כל האזרחים מרגישים את עצמם מאוחדים במטרה לכבוש ביחד את כל העולם.

הרעיון המהפכני הזה תמיד משך אליו צעירים, סטודנטים ובני נוער, ולכן עלינו לחשוש ולהיזהר מאוד מההתחברות שלהם לקבוצה. אני לא רואה היום שום כוח בעולם שיכול להתייצב אל מול האידיאולוגיה הזו, ולהציג כנגדה אלטרנטיבה בעלת משקל. בעולמנו כבר לא נשארה אידיאולוגיה בעלת ערכים, כזו שיכולה להציע משהו חזק יותר. פעולות טרור ורציחות מופגנות וראוותניות, מציתות יותר ויותר את עניין הציבור הנמשך יותר לקיצוניים. עוד נראה בקרוב כיצד אלפים ומיליונים, ירצו להצטרף למדינה האיסלאמית.

שאלה: איך אנחנו יכולים להתנגד לזה?

תשובתי: יש רק אידיאולוגיה אחת שמסוגלת להתנגד לדאע"ש, וזו חכמת הקבלה. מפני שחכמת הקבלה מדברת על חיבור ואיחוד בין בני האדם. אם המקובלים יצליחו להסביר לעם, על איזה חיבור ואיחוד עוצמתי מדברת חכמת הקבלה, אז נגלה עולם נפלא שמתוכו נעלה למדרגת קיום חדשה, ונמשוך אליה את כל האנושות שסובלת ונמצאת במבוי סתום. רק כך, ללא ספק, נצליח לנצח את דאע"ש.

זוהי מלחמה שחייבת להתנהל רק בצורה אידיאולוגית, שום פעולות צבאיות והפצצות לא יעזרו פה, להיפך, זה רק מחזק ומגביר את השפעתם אף יותר. זו הסיבה שהמחבלים המוסלמים אוהבים לעשות פעולות טרור ראוותניות, כי כל פעולת טרור כזו מוסיפה להם אלפי חסידים ותומכים נוספים. דווקא הפחד שהם זרעו באירופה, והשנאה שמופצת על ידם בכל רחבי העולם, מושכים אליהם אלפי חסידים ותומכים נוספים. ולכן, אף צבא לא יוכל לנצח ולהפחיד אותם. אי אפשר להילחם בדאע"ש על ידי שנאה, אלא רק על ידי אהבה שאותה אנחנו נקבע בתוכנו. הקיצונים המוסלמים עושים תעמולה לאהבה שקיימת ביניהם, לאיחוד ולקשר ביניהם, הם מדברים על אידיאלים ועל נאמנות זה לזה, וזה מושך אנשים. אם נציב מנגד את האידיאל והנאמנות שלנו, אז נצליח וננצח.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, תאריך 29.11.2015

 

 

One comment

  1. רעיון יפה. חיבור נגד חיבור.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest