דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גשר בין שני אין סופים

גשר בין שני אין סופים

קטע מתוך הספר "מאור ושמש":

"רומז הכתוב בזה, שתכלית כוונת הבריאה הייתה, שלא תרד שום השפעה, רק על ידי איתערותא דלתתא והעלאת המיי נוקבין, שמעוררין הכנסת ישראל, ועל ידי שהן מעלין מיי נוקבין, מתעלים על ידי זה כל העולמות ומוסיפים תשוקה להידבק לשורשם.

וזהו עיקר שעשועים לה' יתברך, שישראל מזכין עצמם ממעמקי הגשמיות ומשתוקקים להידבק לבוראם."

יש אור אין סוף וכלי אין סוף. כלי אין סוף, זה כל האנושות. וביניהם עובר צינור עם שסְתום או ברז, שזה אנחנו. ככל שאנחנו מתאחדים יותר, אז במידה הזאת פותחים יותר את הברז, ואז זרם של שפע עליון מגיע דרכינו לכלי אין סוף, לכל האנושות.

לכן הכול תלוי בכנסת ישראל, בחיבור של אותם האנשים שבהם התעוררו אותם ה"רשימות" שמחייבים אותם להשתוקק לבורא, כלומר לחפש עמו קשר מיוחד. ומצד שני, הם יכולים להיות מקושרים עם כל הכלי הגדול של כל האנושות.

אנחנו צריכים לקבוע קשר הדדי גם עם המדרגה העליונה וגם עם המדרגה התחתונה כדי לחבר אותם יחד דרכינו. במידה שאנחנו נתאחד בעבודה הזאת, אנחנו נשיג השפעה.

בהתחלה העבודה הזאת מצטיירת לנו כך שמלמעלה יש את האור העליון ומלמטה יש את הכלי הגדול, ואנחנו באמצע, כמו צינור להעברת האור. על ידי ההתחברות שלנו אנחנו פותחים את הצינור, והאור, השפע עובר לתחתונים: מתקן, מחבר וממלא אותם.

אבל זה מורגש רק עכשיו בצורה כזאת סכמטית. ואחר כך אנחנו נראה הכול קצת אחרת: שהבורא כבר נמצא בתוך אותו הכלי הגדול של האנושות, ולכן אנחנו יוצאים לאותו הכלי כדי להיפגש עם הבורא.

על ידי החיבור שלנו אנחנו פותחים לו את היכולת להתגלות בנבראים, אבל הוא כבר נמצא בהם. כל העבודה הזאת מקבלת אופן אחר. אנחנו מתחילים להרגיש שהבורא והנבראים דבוקים כאחד, ורק אנחנו נמצאים מחוץ לחיבור ולאיחוד הזה. זהו השלב השני של העבודה, ואחר כך יהיה גם השלב השלישי.

אבל בינתיים צריך לתאר לעצמנו את העבודה הזאת בכזאת צורה, כאילו שאנחנו זה הצינור עם הברז ולפי מידת החיבור שלנו אנחנו זוכים להעביר את האור ממקיף למוקף: כלומר מאין סוף של האור לאין סוף של הכלי.

מתוך שיעור בנושא "חשיבות החיבור", 25.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
נבחרו לשרת את הבורא ואת הנבראים
נולד, כדי להעביר אור לאחרים
מעביר עם מוליכות גבוהה של אהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest