גנב כן

כלי יכול להיות רק מקבל, החומר שלו זה רצון לקבל. אחרת, אין בכלל נברא. אבל הנברא הזה עושה פעולות השפעה, בדומה לבורא, בכוונה על מנת להשפיע, אבל הוא משפיע על ידי הכלים דקבלה שלו.

או שהוא מקבל בעל מנת להשפיע, או שלא מקבל שום דבר בכלים שלו, למרות כל הרצון לקבל שלו, וזה נקרא מידת ההשפעה שלו.

למשל, הזמינו אותי לאיזה נשף חגיגי, איפה שמגישים בכלֵי אוכל יקרים העשויים מכסף וזהב. אני מגיע לנשף, ובעל הבית אומר לי: "אני יודע שאתה גנב, אבל אני מבקש שהפעם תתאפק. אני מאוד רוצה שאתה תהיה בערב הזה, לכן אני מבקש ממך שתהיה אדם. תדע שאני מאמין לך, אל תעשה בושות!".

אני מגיע, וכל הערב אני לא יכול לאכול אף לא פירור, אפילו לא לטעום איזו גלידה או לשתות קצת יין. כי אני פוחד שאם אקח איזה כלי ביד, אז לא אוכל להתאפק ואשים אותו בכיס.

לכן כל הערב אני לא אוכל כלום, לא שותה כלום, לא נוגע בשום דבר, רק מסתובב בין כולם. אבל נתתי יגיעה, הייתי ברוחניות ומגיע לי שכר עבור ההשתדלות שלי. כלומר אנחנו מתחילים מזה שעוצרים את עצמנו ולא נוגעים בשום דבר.

אבל זאת עבודה קשה מאוד, כי הייתי גם רעב וגם צמא וגם נאבקתי עם הרצון לקבל שלי לא לגנוב איזה כלי! זה כזה נכס יקר, שכלי אחד גנוב יספיק לשנה שלימה של חיים טובים ללא עוני. אם גונבים קצת מהרוחניות, אז אפשר להתקיים בצורה טובה בעולם הגשמי…

מתוך שיעור על "פתיחה לחכמת הקבלה", 23.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
האורח המיוחל
עוגה נפלאה עם מילוי רוחני
כך לא ארגיש מבוייש

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/aJ7qu

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest