גן עדן

laitman_2009-05-xx_ny_5054_70.jpg

שאלה: אם גיהינום זה מצב שבו האדם מגלה את הרע שבו, אשר שולט עליו ומפריד אותו מהבורא (אש אוכלה), אז מהו גן עדן?

תשובה: גן עדן זו היכולת להרגיש את הזולת ולמלאו. זהו מצבו של הבורא, של כוח ההשפעה והאהבה, ששולט בטבע.

אם הכוח הזה מגלה לנו את הניגודיות שלנו כלפיו, אנחנו מרגישים גיהינום, ואם הוא מתגלה בצורה ישירה, אנחנו מכנים את ההרגשה הזו "גן עדן".

כל מצב שאנחנו עוברים, כולל בתוכו מצבים אפשריים למיניהם, כי הרי הכול מורכב מעשר ספירות.

לכן גם גן העדן, וגם הגיהינום, וכל חמשת העולמות, כוללים בתוכם את כל המצבים. אלמלא כן, לא היה ביכולתנו לתפוס אותם.

בדומה לתינוק, שמורכב מכל החלקים שמהם מורכב אדם מבוגר, גם אם לעת עתה אין לו צורך ברגליים מפני שהוא עוד לא משתמש בהם.

עכשיו אני תופס את העולם בחמשה חושים: דרך ראייה, שמיעה, ריח, טעם ומישוש. הכול נכנס לתוכי ומתחבר בתת המודע, ובכך יוצר עבורי את תמונת העולם.

כתוצאה מכך אני מרגיש את עצמי – תחושה שמגיעה בעיקר ממגע ומלחץ על גופי, מבפנים ומבחוץ.

מלבד לכך, דרך השמיעה, הראייה, הטעם והריח אני מתחיל להרגיש את עצמי ואת העולם החיצון. במידה שבה הרצונות גדלים או נסגרים בתוכי, אני חווה מצבים שונים.

כשהרצונות שלי מתגלים יותר, אני מתחיל להרגיש את השפעת העולם הסובב.

אבל למעשה, העולם החיצון אינו קיים – אלו הם הרצונות הפרטיים שלי הנחלקים לפנימיים וחיצוניים, לחמש דרגות המכונות: שורש, נשמה, גוף, לבוש והיכל.

ניתן לכנותן גם בשמות אחרים: כתר, חכמה, בינה – הרצונות הפנימיים שלי, וזעיר אנפין ומלכות – רצונותיי החיצוניים.

ברצונות הפנימיים שלי (שורש, נשמה, גוף) – אני מרגיש את עצמי. גם לבוש והיכל הם הרצונות שלי, אלא שאיני מסוגל לקרבם אלי ולהבינם, לחברם אלי עד כדי כך שארגיש כאילו היו בתוכי.

לכן נדמה לי שקיים עולם סביבי – "לבוש" (זה לא סתם בגדים, אלא כל החיצוני לי, כל שקרוב אלי) ו"היכל" (שאר העולם היותר רחוק ממני). אבל כל החלוקה הזאת קיימת רק בתפיסה שלי.

אם הייתי מתקן את הרצונות שלי כך שהם יתקשרו ביניהם בתוכי על ידי מסך אחד, על ידי פעולה אנטי-אגואיסטית אחת, אז כל הבריאה הייתה מופיעה בתוכי – כבר לא הייתי מרגיש שמשהו מתרחש וקיים כביכול מחוצה לי.

ההרגשה הזו, שאני חי בעולם ענק, רחב וצבעוני – זו רק תוצאה של חוסר תיקון הרצונות שלי. למעשה, אני חי בתוך הרצון שלי, כי רק הוא נברא על ידי הבורא.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 19.12.2009

רשומות קודמות בנושא:
מהו גיהינום?
העולם הרוחני – זה העולם של רצונותינו
העולם הוא התוצאה של התכונות שלי

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/pCKhT

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest