דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גם רגשות וגם מכניקה

גם רגשות וגם מכניקה

הערה: אנחנו לומדים עכשיו פעם נוספת את ה"פתיחה לחכמת הקבלה" אבל בדרגה חדשה, דרך הרגש. וזה כל כך מעניין וכל כך עמוק, שאנחנו שוב מפספסים את המכניקה. כאשר אנחנו מתחילים לשאול שאלות מכניות, זה מסיט אותנו מההרגשה שאליה אנחנו נכנסים ומבלבל אותנו…

תגובתי: זה קורה רק בהתחלה. לדוגמה, גם כאשר מלמדים אנשים לנגן בכלי נגינה, אז תחילה עובדים איתם על הטכניקה, מתרגלים לכלי הנגינה. אחר כך כאשר כבר שולטים בו, אז כביכול מתחברים אליו וכלי הנגינה מביע את הרגשות של מי שמנגן, אותם רגשות שהם לא מסוגלים להביע מעצמם. אני לוקח לידיי כינור והוא "שר" כפי שאני בעצמי לא מסוגל. אבל דרך השירה של הכינור, דרך העצב שלו, דרך הצלילים שלו אני יכול להביע את עצמי.

אותו הדבר גם כאן. עלינו ללמוד תחילה את המכשיר שלנו. המכשיר שלנו, אלה הרגשות. רגשות, לא יותר מזה, מפני שאנחנו בסך הכול, רצון ליהנות. זה מה שהבורא ברא בנו. כדי להביע את הרגשות שלנו כלפי הבורא, עלינו להעביר אותם מעל לאגו שלנו, כלומר דרך הרצון, לחברים. זוהי הזדמנות עצומה, מיוחדת ונפלאה להעביר את הרגשות שלנו דרכם, מפני שאחרת אני לא אפגע בבורא!

הקבוצה מהווה עבורי את כלי הנגינה שעליו אני מנגן. אם הכלי הזה לא היה ברשותי, לא הייתי מצליח להעביר שום דבר לבורא. לכן, שבירתו של הרצון הכללי לכמות עצומה של רצונות מאפשרת לי "לנגן על הקלידים" כל מיני מנגינות של איחוד ומתוכן אני מרכיב סימפוניה, שיר אהבה לבורא. אלה רגשות, אבל הם פועלים מעל למתמטיקה, מעל לרצונות. לא אחת הזכרתי בשיעורים את החבר שלי, ששיחזר אורגן בקתדרלת דום. הוא סיפר, איזה מכשיר מורכב זה. היו לו ספרים ומאמרים על המבנה של האורגן עם נוסחאות מתמטיות מורכבות מאוד, שכללו קטרים, לחץ, טונאליות וכולי.

נשאלת השאלה: האם נלמד מכניקה, או כיצד בעזרתה אפשר לעורר ולהזמין רגשות? הבורא צריך גם את זה וגם את זה. למה? כדי שנהפוך באופן מלא לשליטים של הרצון שאותו הוא ברא, ונוכל להביע בעזרתו הכול, כפי שהוא מביע את תכונת ההשפעה שלנו, ביחס לתכונת ההשפעה שלו, כדי שנוכל להתחבר ולהתמזג איתו. לכן, אנחנו לא ניגשים לרגשות בניתוק מהמכניקה. אנחנו לא מקדישים כעת יותר תשומת לב לרגש, מפני שבמפגש הזה אנחנו לא מבינים מה דורשים מאיתנו. עלינו לפתח בתוכנו תפיסה רגשית, ואחר כך ננגן. אז נסתכל על כל מיני שרטוטים ונבכה או נצחק, כל אחד בדרכו שלו. אתם לא מתארים לעצמכם כמה שרטוטים יש, אלפים. לכן אל תדאגו למכניקה.

נגיע לזה ואז הכול יתאזן: גם הרגשות וגם המכניקה. תוכלו לנגן בצורה נפלאה על כלי הנגינה ועם זאת להביע את הרגשות שלכם, כדי שגם אתם וגם הבורא תהיו באמת  בהבנה משותפת ובתענוג.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 04.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest