דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / גם עיוורים יכולים לראות

גם עיוורים יכולים לראות

photo_rav_gh70_189.gif

מן העיתונות: מדענים הולנדים בתחום הניורופיזיולוגיה הציגו הוכחה מצולמת לתכונותיו המיוחדות של המוח: אדם עיוור לחלוטין, שלא יכול לשוב לראות בשל פגיעה מוחית, מזהה בקלות הבעת פנים של הסובבים אותו ומתמצא במרחב.

התייחסותי: כפי שכבר ציינתי בעבר, אנו רואים ומרגישים בתוכנו. בחוץ אין כלום. לכן יכול להיות שהעיניים אינן מתפקדות, ואדם יראה. מדוע יש עיניים? על מנת להימצא באשליה, שלפנינו יש משהו!

מתוך "מבוא לספר הזוהר" פרק לד':
"… חוש הראיה שלנו, שאנו רואים לפנינו עולם גדול ענקי וכל מלואו הנהדר, הרי באמת אין אנו רואים כל זה אלא רק בפנימיותנו עצמה. כלומר, במוח האחורי שלנו, יש שמה כעין מכונה פאטאגרפית, המציירת לנו שמה כל הנראה לנו, ולא כלום מחוץ לנו. ועל כל זה עשה ית' לנו שם במוחנו, כעין ראי מלוטש, המהפך לנו כל דבר הנראה שם, שנראה אותו מחוץ למוחנו מול פנינו. ואעפ"כ מה שאנו רואים מחוץ לנו אינו ענין אמיתי, מכל מקום כמה יש לנו להודות להשגחתו ית', שעשה במוחנו את הראי המלוטש הזה, לאפשר לנו לראות ולהשיג כל דבר מחוץ אלינו. כי בזה נתן בנו כח להשכיל כל דבר בדעת ובהשגה ברורה, למדוד כל דבר מבפנים ומבחוץ וכדומה. ולולא זה היתה נעדרת לנו מרבית השכלתנו."

שיעורים על פי מבוא לספר הזוהר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest