דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גם את התינוק הרוחני צריך להאכיל ולחנך

גם את התינוק הרוחני צריך להאכיל ולחנך

בעל הסולם כותב באגרת כ"ו: "וכוח הזה לשמוע בקול חכמים במציאות זאת בד', נקרא אמונה." אם אתה רוצה שהעליון ידאג להתפתחות הרוחנית שלך, אתה חייב לעשות מעצמך תינוק ולמסור את עצמך לטיפול של הקבוצה, המורה.

אבל אם לא תיכנע כלפיהם, אתה לא תוכל לעבור למדרגה הבאה. כי רק הם מסוגלים לנקות אותך, כמו שכתוב: "תבוא האם ותקנח את בנה". לא יכול להיות אחרת. זה בדיוק כפי שאנחנו עושים בעולם הזה, שההורים מטפלים בתינוק והוא מסור לנו מכוח הטבע שלו. רק שבעולם הרוחני אתה צריך בעצמך, בכוחות שלך, למסור את עצמך לטיפול של הגדול.

אין לך ברירה. מי עוד יכול לטפל בך? תתאר לעצמך מה היה קורה אם תינוק "טמבל" היה גדול וחזק, ולא קטן וחסר אונים, ולא היה מאפשר לך לטפל בו. היה פשוט מפחיד להתקרב לכזאת מפלצת עם אגו ענק.

צריך להאכיל את התינוק מבקבוק עם מוצץ, לנקות ולחתל אותו ולעשות את כל הטיפולים הדרושים לתינוק, רק בצורה ובמובן הרוחני. גם אותו צריך להשכיב לישון ואחר כך להעיר. צריך לחנך אותו! לאחר שעשית את כל הטיפולים הדרושים בדרגה הבהמית שלו, צריך להתחיל בחינוך. כאשר "גופו" קיבל את כל הדרוש, צריך לאט לאט לתת לו את המילוי הפנימי כדי שהוא ילמד יותר ויותר לבטל את עצמו.

אתה מתחיל את הדרך הרוחנית שלך, לא מדָרגה של תינוק ואפילו לא מדָרגת עוּבָּר. אפילו את טיפת הזרע הרוחני שלך אתה עדיין לא ביררת ולא הבדלת. אתה עוד צריך לתאר לפניך את ה"רשימו" הזה שאותו אתה צריך לממש: להשתמש בכל הכוחות הפיזיים שלך, בשׂכל שלך, בכל האמצעים שעומדים לרשותך בעולם הזה, כדי להתפתח מהמתנה הזאת שניתנה לך, מטיפת הזרע הרוחנית הזו.

מתוך שיעור על אגרת כ"ו של בעל הסולם, 13.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
העברה מאדם לאדם
מפקיד את חיי בידיו של מורה דרך
ללא כבוד כלפי המורה והקבוצה, אין דבקות עם הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest