דף הבית / אקטואליה / גל של גלובליזציה: האטה או נסיגה?

גל של גלובליזציה: האטה או נסיגה?

הודעה: גל הגלובליזציה, ש"הציף" את העולם לפני כמה שנים, שינה עתה את כיוונו, והגלובליזציה אינה מובילה עוד לצמיחת הכלכלה העולמית. האטת הגלובליזציה קשורה באופן חלקי לכך שהזדמנויות רבות, אם לא נעלמו, אז הצטמצמו במידה רבה. העלייה בשנאת זרים וההאטה במסחר יובילו לירידה בהיקף של השקעות זרות ישירות. צעדים פוליטיים תומכים פחות ופחות בגלובליזציה. בארה"ב הדבר בא לידי ביטוי במיוחד במאבק במערכת הבחירות של המועמדים לנשיאות. כל הנציגים של העולם המערבי כבר לא מאמינים שצמיחה במסחר תניב להם רווחים.

העתיד שלנו לא יכול להיות בהפרדה של מדינות זו מזו. הגלובליזציה לא צריכה להיות "שעיר לעזאזל" שמואשם בכל צרות ההווה. עם זאת, תהליכי הגלובליזציה האטו, וסביר להניח שיחלו תהליכים הפוכים בכלכלה העולמית. זירוז הגלובליזציה דורש נקיטת צעדים פנימיים וחיצוניים השונים מאלה שבהם השתמשו בעבר. עתיד הגלובליזציה תלוי בהנהגה מיומנת ונבונה.

תגובתי: הגלובליזציה דורשת בניית בסיס חדש של איחוד החברה למעלה מכל הסיבות המפלגות אותה, בסיס של איחוד עמים ומדינות. זו אינה פילוסופיה, אלא דרישה של הטבע, כלומר, ההתפתחות האובייקטיבית של החברה האנושית, הביאה אותנו להכרח להפוך לחברה אחת אחידה. מכך איננו יכולים לסגת, משום שזה חוק הטבע, אי קיומו יוביל אותנו לצרות ואסונות.

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest