דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גלו את עולם השורשים

גלו את עולם השורשים

laitman_2009-11-29_0032_70.jpg

העולם הרוחני הוא עולם של תכונות, כוחות, רצונות, כוונות. ישנם בסך הכול שני כוחות, שני רצונות: קבלה והשפעה, וכל השאר קורה כתוצאה של שילוב והתכללות ביניהם.

כשרצון להשפיע נכלל בתוך הרצון לקבל הנאה, הוא מעורר כוח התנגדות, עמידות, מסך, עביות (מידת הקשיות של הרצון), זכות (מידת הטוהר, הדקות של הרצון) וכו'. אך בכל הבריאה פועלים רק שני כוחות בהתכללות ההדדית, כפי שידוע מד' בחינות ההתפתחות של האור הישר. לא צריך יותר דבר. "יש מיש" הוא כוח ההשפעה, "יש מאין" הוא כוח הקבלה שנוצר בו. כל השאר נוצר כתוצאה מההתנגדות בין שני הכוחות האלה. אסור לנו לתאר משהו חוץ מזה, כי את כל השאר אתה מתאר בניתוק מההרגשה האמיתית.

אם ברצונך לחזור אל ההרגשה האמיתית, עליך להשקיע מאמצים, להשתדל לחזור אל התמונה האמיתית, כאילו לחזור אל ההכרה מהמצב של חוסר ההכרה. לכן, כשקוראים את כתבי המקובלים, ספר הזוהר, אפילו אם אנחנו עסוקים בענייני העולם שלנו, עלינו להשתדל לגלות את הכוחות שמפעילים אותנו, את השורשים של מה שאנחנו מרגישים בעולם "הדמיוני" שלנו.

בזמן הקריאה בספר הזוהר עלינו כל הזמן להיות במצבים הללו. אם בהתבסס על הטקסט של ספר הזוהר אנחנו מנסים כל הזמן לגלות תמונה איכותית – תמונה של תכונות, כוחות, רצונות – על ידי כך אנחנו מעוררים כוח מאותו המצב, משני הכוחות: הקבלה וההשפעה, וזה פועל עלינו.

הזוהר מלמד כיצד למצוא את הקשר בין שני הכוחות האלו, זו כל המציאות. לא חשוב מה בדיוק אני קורא: אבא ואמא, זו"ן, עולים, יורדים, מצב של גדלות, מצב של קטנות. בעולם הרוחני, כשמרגישים אותו, אין מילים, אלא יש חיבור בין שני הכוחות בכל הצורות האפשריות, וזו המציאות האמיתית היחידה שקיימת. תכונה אחת שייכת לנברא ואחרת לבורא. בלתי אפשרי לדבר על אחת ללא השנייה, אלא רק על הקשר ביניהם, מניתוק מוחלט עד חיבור מוחלט.

משיעור על ספר הזוהר 11.07.2010

ידיעות קודמות בנושא:
ספר הזוהר – מורה הדרך לרוחניות
לעלות מהענף לשורש
מה מלמדת שפת הענפים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest